Гасли: Ние сме в ничия земя

Пиер Гасли, който се присъедини към отбора на Алпин в началото на 2023 година, е на мнението, че в момента френският екип се намира в „ничия земя“, тъй като хем изостава от водещите четири отбора (Ред Бул, Астън Мартин, Мерцедес и Ферари), хем в същото време има предимство пред всички останали.

След първите три кръга за годината тимът от Енстоун заема шестото място в класирането при конструкторите с актив от 8 точки, по 4 за Гасли и неговия съотборник Естебан Окон. Пред Алпин освен тимовете от топ 4 е още и този на Макларън, който се възползва максимално от хаоса в Австралия преди две седмици, за да спечели 12 пункта.

Пиастри не съжалява, че избра Макларън пред Алпин
Пиастри не съжалява, че избра Макларън пред Алпин

Никой обаче не може да отрече, че темпото на Макларън категорично е по-слабо от това на Алпин и само този развой на събитията в Мелбърн, където и Гасли, и Окон не завършиха след удар помежду си, позволява на екипа от Уокинг да е пред Алпин.

„Не бих казал, че съм доволен, защото ние искаме да сме по-близо до челото, но все едно сме в ничия земя зад водещите четири отбора. Въпреки че разликите не са големи, ние все още изоставаме и ги гоним.

„Като цяло стартът на сезона беше окей, но като отбор ние имаме желание да се борим за по-големите точки“, заяви Гасли.

Алпин: Дългите паузи между състезанията са добър урок за бъдещето
Алпин: Дългите паузи между състезанията са добър урок за бъдещето

Бившият пилот на Алфа Таури също така сподели и своите очаквания за развитието на А523 в хода на сезона, което по неговите думи ще бъде доста агресивно. През миналата година именно Алпин бе тимът, който въведе най-много подобрения по своя автомобил в хода на сезона.

Гасли за разликите между трансфера му в Алпин и този в Ред Бул през 2019
Гасли за разликите между трансфера му в Алпин и този в Ред Бул през 2019

„Мисля, че през миналата година отборът ясно показа, че е най-добрият в развитието на колата по време на годината. Всички подобрения, които се носят на пистата отговарят на очакванията, а това показва добра корелация с въздушния тунел и симулатора.

„Със сигурност ще е важно аз и отборът да се разбираме, за да е ясно какви са моите желания за колата и как ще мога аз да извлека максимума от нея. Като цяло представянето ни в първите три кръга не отговори на очакванията, които имахме и ние ще работим здраво в следващите състезания, за да се подобрим“, обясни Гасли.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички