Ферари ще представи утре в Маранело новия си автомобил за сезон 2023 във Формула 1 - SF-23. Новата кола вече е готова, като са я виждали само тези членове на екипа, които са участвали във финалното й сглобяване, но също така вече е налице и изтичане на информация за новата кола. Трябва да очакваме, че SF-23 ще е с по-различна форма на въздушните кутии, още “по-събрана” задна част, модернизирана скоростна кутия и промени във формата на дифузьора.
По колата ще има още промени, които обаче няма как да се видят с просто око - през зимата екипът в Маранело насочи много усилия към подобряване надеждността на турбото и мотор-генераторната група MGU-H, като в резултат на това беше увеличена и мощността на задвижващата система. По-рано тази година вестник La Gazzetta dello Sport прогнозира, че увеличението на мощността е 30 конски сили, но новият шеф на Скудерията Фредерик Васьор отхвърли тези спекулации.
Предполага се, че след края на презентацията утре, тимът ще направи шейкдаун на новия SF-23 на пистата “Фиорано”, която е точно до базата на Ферари, като се планират около 15 километра. По същия начин тимът постъпи и с F-75 преди година, веднага след представянето на автомобила.
![Васьор: От Ауди ми казаха, че не мога да откажа на Ферари](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/13022023/50fd4859-33e6-4eac-970a-4e507fbad7af.jpg?operations=crop(47:111:1568:967),fit(478:270))
Васьор: От Ауди ми казаха, че не мога да откажа на Ферари
На 15 февруари, сряда, ще е официалният снимачен ден за Ферари - тогава тимът ще има право на 100 километра пробег със специални демонстрационни сликове на Пирели.
![В Ред Бул се притесняват от "неизбежния" прогрес на двигателя на Ферари](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/09022023/019fd097-0f42-446d-8589-b392ca41de98.jpg?operations=crop(0:5:1024:581),fit(478:270))
В Ред Бул се притесняват от "неизбежния" прогрес на двигателя на Ферари
Утре Фредерик Васьор ще дебютира като шеф на Ферари, а от времето на Матиа Биното остават Лоран Макис (спортен директор), Енрико Кардиле (шеф на аеродинамичния отдел), Енрико Галтиери (шеф на подразделението за задвижващи системи).