Президентът на ФИА Мохамед бин Сулайем напомни, че една бъдеща продажба на търговските права на Формула 1 от страна на Либърти Медия, трябва да бъде одобрена от федерацията, тъй като тя притежава спорта, а не американската компания.
Миналата седмица се появи информация, че фонд от Саудитска Арабия е направил неуспешен опит да купи търговските права на Формула 1 за 20 милиарда долара, но от Либърти Медия са отхвърлили офертата. Американската компания купи търговските права на световния шампионат за 4,4 милиарда долара през 2017, така че сега цена от 20 милиарда ще е страхотна възвръщаемост.
Бин Сулайем определи тази цена като “преувеличена” и обясни, че ФИА трябва да мисли за последствията от една такава сделка, както за развитието на спорта, така и за отношенията с промоутърите, тв компаниите и т.н, тъй като такава огромна инвестиция неминуемо ще доведе до нарастване на таксите за организиране на състезание, на цените на тв правата и други разходи.
Саудитска Арабия с неуспешен опит да купи Формула 1
Търговските права на Формула 1 станаха предмет на противоречива и дори скандална сделка по времето на Макс Мозли, когато те бяха продадени за 300 милиона долара за срок от 100 години на Formula One Group. След това компанията и правата станаха предмет на няколко сделки и накрая бяха купени от CVC, а после от Либърти Медия.
Формула 1 отбелязва 6 години без Бърни
Неофициално, от ФИА се появи информация, че купувач като Саудитска Арабия би създал репутационен проблем на Формула 1, а отделно от това Либърти е първият собственик на търговските права на спорта, който прави реални инвестиции за развитието на световния шампионат и спортът се развива много успешно като бизнес при американците.
Какви са разликите между ерата "Бърни" и настоящето във Формула 1?
Снимки: Gettyimages