Развитието на задвижващите системи във Формула 1 е замразено, но въпреки това доставчиците им се опитват и намират начини за увеличаване на мощността, с която да разполагат пилотите на пистата.
В хода на зимната пауза всички отбори са работили по „сместването” на новите задвижващи системи в новите коли, търсенето на по-нисък център на тежестта, по-добро охлаждане и т.н.
Според вестник La Gazzetta dello Sport, най-сериозен прогрес в увеличаването на мощността през зимата са постигнали инженерите на Ферари – с 30 конски сили повече в сравнение с 2022 година. При Мерцедес увеличението е между 16 и 20 конски сили, а при Хонда – 10. На пръв поглед това не е много, но точно тази допълнителна мощност може да има важно значение при търсенето на максимална скорост на правите – там, където беше основното предимство на Ред Бул през миналия сезон.
По-малки радиатори за новата кола на Ферари
През миналата година във Ферари имаха сериозни проблеми с надеждността на задвижващата система 066/7, най-вече с турбото и мотор-генератора MGU-H. Заради това се наложи моторите на Шарл Леклер и Карлос Сайнц да работят на по-ниски обороти и оттам – с по-ниска мощност, като към края на сезона този проблем мече беше почти решен. А сега италианците са успели да добавят и още мощност.
Верстапен рекламира Хонда HR-V
Според източниците на италианския вестник, в Алпин няма повишаване на мощността на задвижващата система, но пък там са успели да постигнат доста по-добри резултати по отношение на надеждността.
Какво показа Мерцедес от W14?
През зимата инженерите на Мерцедес са работили основно върху намаляването на триенето в двигателя, като са получили и нови смазочни материали от Петронас.
Новият Алпин А523 ще е по-различен
В Хонда основните усилия пък са били насочени към повишаване надеждността на двете мотор-генераторни групи MGU-H и MGU-K плюс подмяна на редица отделни елементи в двигателя, за да се постигне намаляване на загубите на енергия.
Снимки: Gettyimages