Шефът на Хаас във Формула 1 Гюнтер Щайнер категорично заяви, че не смята, че включването на 11-и отбор в световния шампионат ще се отрази добре на спорта.
Най-активен кандидат за тази 11-а позиция е тимът на Майкъл Андрети, който обаче среща сериозна съпротива от страна на отборите и шефовете на Формула 1, начело със Стефано Доменикали. Но Андрети преодолява трудностите една по една, като в последните седмици обяви изграждането на новата база на Andretti Global, която ще е по-голяма от тази на Ферари в Маранело и също така се появи информация, че синът на легендата Марио Андрети е намерил нужните 200 милиона долара, които трябва да бъдат платени на другите отбори при влизането в спорта на нов тим.
Досега основните противници на влизането на 11-и отбор в спорта бяха шефовете на Мерцедес и Ред Бул Тото Волф и Кристиан Хорнър, но с оглед на представянето на пистата, в Хаас би трябвало да са по-притеснени.
Андрети се надявам скоро да получи одобрение за влизане във Формула 1
„Мисля, че в момента шефът на Формула 1 Стефано Доменикали е наясно, че спортът се развива много добро. Дали обаче добавянето на 11-и отбор ще донесе повече приходи? Дали това ще направи Формула 1 по-голяма като спорт или бизнес? Не мисля”, обясни Щайнер.
Гюнтер Щайнер: Славата понякога ми тежи!
Основният проблем е, че ако се добави 11-и отбор, то приходите, които ФОМ изплаща на отборите ще намалеят, тъй като общата сума няма да бъде увеличена. И затова са тези остри реакции.
Доменикали: Формула 1 няма нужда от отбор като Андрети
Щайнер е твърдо за запазване на статуквото в шампионата.
Марио Андрети: Готвим се за сезон 2024!
„Мисля, че е по-добре да имаме десет стабилни отбора, вместо да поемаме риска от действия, които няма да ни донесат нищо, а само ще трябва да делим парите с някой друг – допълни Щайнер. – Ако дойде 11-и отбор и те увеличат приходите с 10%, защо не? Но ако 11-ят отбор само взима 1/11 от приходите, това ще намали парите на всички останали. Защо да правим това?”
Волф има свой фаворит за място в Ред Бул
Според Щайнер, 20 коли на стартовата решетка са напълно достатъчни, но в последните 2 сезона влизането на нови пилоти във Формула 1 става все по-трудно. Прост пример, шампионите във Формула 2 в последните два сезона не получиха шанс да карат в световния шампионат.
Снимки: Gettyimages