През последните няколко месеца отборът на Макларън предостави възможности на трима победители в сериите Индикар да седнат зад волана на болид от Формула 1. Колтън Херта, Алекс Пало и Пато О'Уорд взеха участие в няколко теста в миналогодишната кола на британския тим, а Пало и О'Уорд се включиха и в по една свободна тренировка. Пало замени Дениъл Рикардо в първия час за подготовка преди Гран При на САЩ, а О'Уорд кара на мястото на Ландо Норис в Абу Даби.
Звезда на Макларън в Индикар: Формула 1 ще ни изяде, ако не се променим
Догодина Пало ще бъде основният резервен пилот на Макларън и ще посети всички състезания, които не съвпадат с ангажиментите му в Индикар. Испанецът триумфира в сериите Индикар през 2021 година с отбора на Ганаси и има достатъчно суперлиценз точки, за да стартира във Формула 1, докато О'Уорд и Херта нямат.
Алекс Пало: Суперлиценз системата е нечестна за пилотите от Индикар
Според изпълнителния директор на Макларън Зак Браун обаче и тримата имат потенциала да бъдат пилоти във Формула 1.
„Те свършиха отлична работа и показаха добра скорост при тестовете със стария автомобил и свободните тренировки. Те са различни личности, но и тримата имат капацитета да са пилоти във Формула 1.
„Алекс се представи страхотно в Остин където той беше с различна програма от Ландо, който се фокусира върху късите серии, докато Алекс върху дългите. Пато имаше проблем в началото на сесията, който му коства 25% от времето на пистата, но и той свърши добра работа. Колтън също беше силен по време на тестовете.
„Трудно е да се направи пряко сравнение, защото тримата разполагаха с различни типове гуми в различен период от годината, но и тримата свършиха добра работа. Уверен съм, че и тримата могат да се състезават във Формула 1“, обясни Браун.
Снимки: Gettyimages