През 2021 година Алекс Пало спечели титлата в американските серии Индикар, с което си спечели нужните 40 точки, за да получи суперлиценз, с който да участва във Формула 1. За много от неговите колите в американския шампионат обаче не може да се каже същото, което според испанеца е „нечестно“, тъй като те са „достатъчно способни пилоти“.
„Не мисля, че това ще се промени. Аз си имам суперлиценз, щестлив съм и не ме засяга. Но аз мисля, че не е честно някои серии да не дават достатъчно суперлиценз точки. Пато (О'Уорд) няма суперлиценз, а той завърши трети, четвърти и седми в шампионата в последните три години.
„Човек, който постига такова постояноства срещу пилоти с 10-15 години опит в Индикар със сигурност е достатъчно способен за Формула 1. Но такива са правилата, така че дано ги порменят за в бъдеще.
„Аз рабирам и ФИА, която иска всички да минават през Европа и други места. Но в същото време можеш да спечели повече за титла в някой зимен шампионат в Тайланд, отколкото за пето място в Индикар, не знам дали това е честно.
„Мисля, че системата във Формула 2 е добра, тъй като ако влезеш в топ 3 там автоматично получаваш суперлиценз, което трябва да си е така. Но аз мисля, че може би те трябва да дадат малко повече и на други шампионати“, каза Пало.
През изминалия уикенд испанецът се включи в първата свободна тренировка преди Гран При на САЩ, като той замени Дениъл Рикардо в тим на Макларън. В Абу Даби пък О'Уорд ще седне зад волана на MCL36 за първите 60 минути за подготовка, въпреки че няма суперлиценз за участие в състезания от Формула 1. Мексиканецът обаче има такъв за участие в петъчни тренировки, тъй като за него се изискват само 30, а не 40 точки.
ФИА официално отразя Херта за суперлиценз
По-рано през година звездата на Андрети в Индикар Колтън Херта не получи суперлиценз, тъй като не бе събрал нужните 40 точки, което провали трансфера на американеца в екипа на Алфа Таури. Още тогава част от звездите в Индикар скочиха на ФИА за нечестната система, която ощетява американския шампионат и пилотите в него.
Снимки: Gettyimages