Бившият пилот във Формула 1 Ромен Грожан ще кара за Ламборгини, а италианската марка влиза в състезанията за издръжливост с прототип от клас LMDh и ще участва и в “24 часа на Льо Ман”. Грожан, който 179 старта във Формула 1, стана третият заводски пилот на бранда след Мирко Бортолоти и Андреа Калдарели.
През 2023 година Грожан ще съчетава сезона в Индикар, където кара за Андрети Юнайтед с тестовете на прототипа на ламборгини и стартове с Ламборгини Хуракан GTE EVO2 на Iron Lynx. Дебютът на LMDh прототипа на Ламборгини в състезанията трябва да е през 2024 година.
От компанията не потвърдиха каква точно ще е програмата на Грожан, но той със сигурност ще стартира в “24 часа на Дейтона” през януари, като заедно с Бортолоти и Калдарели ще участва в клас GT Daytona Pro, а по-късно през сезона се очаква да стартира в “12 часа на Себринг” и в “Малкия Льо Ман” на “Роуд Атланта”, съответно през март и октомври.
Алонсо предложи на Макс да карат заедно в Льо Ман
“За мен е невероятна възможност да представям Ламборгини в състезанията за издръжливост, където влизат все повече производители - заяви Грожан. - Преговорите бяха много бързи, първо ми се обади Джорджо Сана, шефът на Ламборгини Squadra Corse, разменихме си 2-3 имейла и се разбрахме за всичко. Ламборгини е много успешна марка и се надявам, че ще се представим силно.”
Вилньов може да се върне в Льо Ман
Сана коментира, че Ромен е “пилот с огромен опит в най-различни шампионати”. Прототипът на Ламборгини, който се разработва съвместно с Лижие Аутомотив, трябва да започне тестове през пролетта. Преди по-малко от седмица Грожан отбеляза 2 години от ужасяващата му катастрофа в Абу Даби, в която той оцеля, след като неговият Хаас се разби в предпазните огради, колата се разцепи на две и се подпали, но той успя да се измъкне от огнения ад.