Шефът на Мерцедес Тото Волф призна, че тимът е сбъркал с избора на стратегия за Гран При на Мексико Сити, където и двамата пилоти стартираха със средно твърди гуми, а след това минаха на твърди сликове до края на надпреварата. Волф допълни, че решението е било повлияно и от първия бокс на Перес, който смени меките със средно твърди, а в Мерцедес побързаха да покрият стратегията на мексиканеца, за да запазят мястото на Люис Хамилтън на подиума.
Стратегията на Мерцедес се опираше и на това, че в края на живота на средно твърдите гуми, с които караха Макс Верстапен и Серхио Перес, представянето им ще се влоши, но това така и не се случи.
“Бяхме притиснати от Перес, за да вкараме рано Люис в бокса и не смятахме, че средно твърдите сликове ще издържат до края на състезанието - призна Волф. - За нас беше голяма изненада да видим как Перес натоварваше гумите и въпреки това те издържаха. Така че, сбъркахме.”
Хамилтън: Трябваше да стартираме с меките гуми
Допълнителното обяснение на Тото Волф за алтернативната стратегия на тази, с която караше Люис Хамилтън показва, че в Мерцедес от самото начало са поели в грешната посока по отношение работата с гумите.
Верстапен с историческа 14-та победа за сезона във Формула 1, Хамилтън и Перес допълниха подиума в Мексико
“Обсъждахме и дали стратегията с един бокс и старт с меките гуми, а след това да караме с твърдите до края и възможна, но решихме, че няма как да се изпълни, а дори не се стигна до разглеждане на варианта с меки и средно твърди”, обясни Волф.
Верстапен след историческия триумф в Мексико: Ще се опитам да спечеля още състезания
Спорът с Джордж Ръсел в хода на състезанието също илюстрира погрешната представа в бокса на Мерцедес за това какво е представянето на пистата на отделните типове гуми. Британецът подобно на Хамилтън също се оплакваше от твърдите гуми и искаше да завърши състезанието с меките сликове, за да е максимално бърз с по-леката кола. Дениъл Рикардо направи точно това и успя да си защити 7-ото място, въпреки че беше наказан с 10 секунди заради удара с Юки Цунода.
Алонсо: Не спечелихме това, което заслужавахме
“Сутринта преди състезанието обсъждахме възможностите на меките гуми, но не смятахме, че те ще могат да издържат 30 обиколки - потвърди Волф. - Рикардо показа, че е възможно, но няма гаранция, че меките сликове ще издържат толкова и ще са бързи когато трябва.”
Снимки: Gettyimages