Главният конструктор на Ред Бул Ейдриън Нюи има огромен принос за двете поредни световни титли на Макс Верстапен, като този сезон преобразяването на автомобила на тима беше постигнато по впечатляващ начин. Според Нюи, най-силното състезание на Макс през 2022 е било Гран При на Унгария, но дизайнерът обясни, че в един момент преди това в тима е имало несигурност дали ще успеят да догонят Ферари.
“Избирам Унгария, тъй като там Макс имаше проблеми със системата за задвижване и се класира едва десети в квалификацията, но успя да се върне в челото, като методично изпреварваше един след друг колегите си. Той се справи отлично с тази задача, като атакуваше съперниците си един по един”, обясни Нюи.
Дизайнерът също акцентира и на това, че е било важно, че Верстапен си гарантира втората поредна световна титла на японската писта “Сузука”.
Алонсо приветства Верстапен в клуба на двукратните шампион във Формула 1
“Решаването на шампионата точно на “Сузука” беше много важно за нашите партньори от Хонда - допълни Нюи. - Отстрани може да изглежда, че спечелихме титлата леко, но сезонът беше напрегнат. В началото на сезона Ферари бяха много силни, след това успяхме да ги догоним, но към онзи момент не бяхме напълно уверени, че ще успеем да се преборим с тях.”
Хорнър атакува правилото, което даде титлата на Макс
В типичния си стил Нюи даде и малко информация за еволюцията на автомобила на Ред Бул в хода на сезона.
Леклер: Очаквахме победа на Макс
“Успяхме да подобрим колата във всяко едно отношение и най-важното е, че направихме така, че да сме ефективни на всяко едно трасе от календара - допълни британецът. - Но и Макс кара великолепно. Той допусна малка грешка в Сингапур, но във всички останали състезания беше много бърз. Той напълно заслужено стана световен шампион.”
Снимки: Gettyimages