ФИА потвърди в началото на тази седмица, че новите правила за задвижващите системи за сезон 2026 са одобрени и влизат за гласуване в Световния съвет по моторни спортове. Същото важи и за правилата, които трябва да ограничат подскачането на колите през следващия сезон.
Новите участници в спорта Ауди и Порше чакаха точно тези нови правила за 2026, тъй като те ще определят условията, при които ще започне подготовката им за 2026 и забавянето им бавеше от своя страна официалните новини от Порше и Ауди.
Според нидерландския анализатор Олав Мол, в новите правила за двигателите можем да отличим пет интересни акцента. Първи, ще има таван на бюджетите на производителите на двигателите, но но това няма да важи за новите участници. За да догонят останалите те ще получат финансови и оперативни улеснения. Разликите между актуалните и бъдещите системи за задвижване ще са малки, това ще позволи на производителите да използват вече доказани и надеждни компоненти и цели решения в новите си задвижващи системи, които трябва да се появят през 2026 година. Но новите участници ще разработват задвижващите си системи от нулата и затова ще им трябват повече пари.
Още нищо не било решено за съюза на Ред Бул с Порше
Все още продължават дискусиите как точно ще влязат в спорта Порше и Ауди. Наскоро изтече документ, според който Порше ще купи половината от тима на Ред Бул и двете страни планират да работят заедно поне десет години, а Ауди се смята за сериозен кандидат да купи Заубер, след като офертата на германците за Макларън от пролетта беше отхвърлена.
Мерцедес и Ферари: Не сме против Порше и Ауди!
За сезон 2026 от задвижващите системи ще отпадне мотор-генераторната група MGU-H, която преработва топлината, отделена от турбото в енергия, а това ще направи задвижващите системи по-семпли и по-евтини. Разпределението на мощността, осигурявана от двигателя с вътрешното горене и хибридната система ще е 50:50, а не както сега 75:25.