Мерцедес и Ферари: Не сме против Порше и Ауди!

Мерцедес и Ферари: Не сме против Порше и Ауди!

Влизането на две от марките на Фолксваген Груп във Формула 1: Порше и Ауди, се чака с огромен интерес от страна на феновете, но засега потвърждаването се бави. Основната причина за това е, че бъдещите участниците искат потвърждение на новите технически правила за задвижващите системи, които ще влязат в сила за сезон 2026, но точно това потвърждение се бави, а трябваше да бъде обявено след заседанието на Комисията за Формула 1 на ФИА.

Очаква се, че Порше ще стане доставчик на двигатели на Ред Бул, а Ауди ще се състезава самостоятелно и се предполага, че ще купи Заубер - тимът, който изпълнява програмата на Алфа Ромео във Формула 1. Обявяването на началото на сътрудничеството между Ред Бул и Порше трябваше да се случи този уикенд на “Ред Бул Ринг”, но споменатото забавяне отложи тази новина.

Според различни източници утвърждаването на новите правила се бави заради на пръв поглед дребни елементи, които обаче са много важни за доставчиците на задвижващи системи - пример за това е възможността новите производители да разполагат с повече време на динанометричните стендови в сравнение с тези, които вече участват в световния шампионат. Това е последната спънка, предишната беше спорът, който се разгоря между отборите относно унифицирането на отделни компоненти, които ще се използват в колите.

Защо ФИА изнервя Ауди и Порше?
Защо ФИА изнервя Ауди и Порше?

Затова и се подозира, че участниците в шампионата се опитват да забавят приемането на новите правила, за да намалят времето, с което ще разполагат новите участници, за да се подготвят за дебюта си във Формула 1.

Ред Бул: Логично е да преговаряме с Ауди и Порше
Ред Бул: Логично е да преговаряме с Ауди и Порше

Разбира се, Тото Волф и Матиа Биното отхвърлиха тези предположения, обявиха се за по-бързото влизане на новите участници в шампионата и напомниха, че от 2026 година ще се откажат от използването на мотор-генератора MGU-H, като това решение е изцяло в полза на Порше и Ади.

Биното: Леклер може да стане приоритет №1 на Ферари
Биното: Леклер може да стане приоритет №1 на Ферари

“Ние оценяваме положително решението на Порше и Ауди да се присъединят към Формула 1 - обясни Биното. - Положително, защото това ще е много добре за спорта, тъй като ще участват повече производители. Присъствието на Фолксваген Груп ще направи нашия бизнес и световния шампионат. Затова правим всичко възможно, за да са доволни новите участници. Съгласихме се на махането на MGU-H, направихме го само да помогнем на новите. За нас това решение изобщо не беше най-доброто.”

Сайнц отрече да има разделение във Ферари
Сайнц отрече да има разделение във Ферари

Биното поясни, че утвърждаването на новите правила се бави заради сложната материя, а времето за решение е много малко. Според швейцареца основният проблем е във ФИА, тъй като федерацията задава темпото на преговорите и оформя документите.

Мерцедес смени шасито на Хамилтън след удара в квалификацията
Мерцедес смени шасито на Хамилтън след удара в квалификацията

Шефът на Мерцедес Тото Волф демонстрира единомислие с Биното.

Волф: Все едно някой беше разпилял Лего в гаража ни
Волф: Все едно някой беше разпилял Лего в гаража ни

“Ние изобщо не бавим новите правила, напротив, искаме те да станат факт максимално рано. Но също така искаме всичко да е направено правилно. Отказът от MGU-H е голяма крачка в посока на новите участници. Още в края на 2021 година стана ясно, че те ще влизат в шампионата, но все още няма официално потвърждение. Защо е така, не мога да ви кажа.”

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти