Гледай на живо

Левски с последна тренировка преди срещата с Берое, "сините" са амбицирани да се върнат към победите

Шефът на Алпин: 14 пилоти искат да карат за нас!

Шефът на Алпин Отмар Шафнауер е убеден, че Оскар Пиастри има действащ договор с тима му, който го задължава да кара за него догодина. Но ако Пиастри откаже, както той обяви, че ще направи, то Алпин ще търси финансова компенсация за раздялата с австралийския пилот. И също така обяви, че са му са се обадили 14 пилоти, които искат мястото на Пиастри.

“Ние имаме договор с Пиастри, който той подписа през ноември - обясни Шафнауер. - Говорихме с нашите юристи и те ни казаха, че според този договор можем да използваме Оскар за титулярен пилот през 2023 година. Затова и обявихме, че той ще кара за нас догодина. Освен това, по този договор имаме право да дадем Пиастри под наем на друг отбор и да си го върнем за 2024. Ние се надявахме да продължим да работим с Фернандо Алонсо през 2023, а за 2024 да вземем Пиастри. После Фернандо по някаква причина реши да премине в Астън Мартин и ние се обърнахме към Пиастри.”

Шафнауер беше много внимателен относно накъде може да поеме тази история с Пиастри.

Защо в Макларън все още не потвърждават за Пиастри?
Защо в Макларън все още не потвърждават за Пиастри?

“Ще видим какви ще са юридическите последствия от всичко това - обясни Шафнауер. - Ние смятаме, че имаме договор, който обвързва Оскар да кара за нас. Ако по някаква причина той не кара за нас, в това няма нищо страшно, вече ми се обадиха 14 пилоти, които искат да карат за Алпин. Ние заемаме 4-о в класирането на конструкторите, Естебан Окон е силен съотборник, имаме амбиции да минем по-напред в класирането.”

И все пак: Пиастри сменя Рикардо в Макларън
И все пак: Пиастри сменя Рикардо в Макларън

Шефът на Алпин обясни, че тимът е инвестирал много пари в Пиастри и не може да си позволи да отстъпи безплатно на друг отбор.

Защо Пиастри е заложил на Макларън?
Защо Пиастри е заложил на Макларън?

“По договор ние сме се ангажирали да поддържаме кариерата му до влизането му във Формула 1, инвестирали сме много в него. Миналата година той навъртя 3500 километра в рамките на 7 тестови дни, а това не е евтино удоволствие. Само задвижващата система на болида струва 1,75 милиона евро, отделно парите за механиците, транспорта. Тази година имаме програма за 5000 километра тестове. Дали сме много пари, за да подготвим Оскар за Формула 1 и ако той не кара за нас, то ние ще търсим компенсация за това, логично е.”

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти