Световният шампион Макс Верстапен получи нова задвижваща система за Гран При на Унгария вчера, след като остана без мощност в хода на квалификацията и завърши едва 10-и. С новия двигател Макс стигна до победата вчера, а шефът на тима Кристиан Хорнър потвърди, че алтернативата е била Верстапен да отпаде още в началото на състезанието.
“Сменихме задвижващата система на Макс, тъй като в събота се повреди един компонент в нея - обясни Хорнър. - Признавам, че сме доволни, че тази повреда се случи в събота, тъй като иначе двигателят щеше да се повреди 12 километра по-късно, най-вероятно между бокса и стартовата решетка или малко след старта. Решихме да сменим цялата задвижваща система, а не да я ремонтираме. Като предпазна мярка решихме да сменим задвижващата система и на колата на Перес.”
Макс успя да си пробие път от 10-ото място до победата вчера, но Хорнър потвърди, че световният шампион е имал технически проблеми - основно със съединителя, заради който дойде и завъртането на излизането от завой №13 малко след като той беше изпреварил Леклер.
Макс каза кога е разбрал, че ще спечели
“Имахме проблем със съединителя в колата на Макс, но той успя да се справи с това - обясни Хорнър. - Освен това колата на Макс в един момент започна да прегрява, затова и той изостана малко зад Сайнц след първите спирания в бокса. Но след това Макс беше много бърз.”
Снимки: Gettyimages