Световният шампион във Формула 1 Макс Верстапен започва уикенда за Гран При на Франция с аванс от 38 точки пред Шарл Леклер, а от началото на сезона е спечелил 6 победи.
Но авансът на лидера беше намален в последните две състезания, в които Ферари записа две поредни победи – първо на „Силвърстоун”, а след това и в Австрия.
През тази година Ферари и Ред Бул са силни на различни писти, като се редуват да поемат инициативата в битката, а Верстапен е на мнение, че досега тимът му „не е записал нито един уикенд, в който да доминира.”
Тото Волф: Състезанията са скучни заради доминацията на Ферари и Ред Бул
„В началото на сезона Ред Бул преследваше Ферари и се опитвахме да ги победим – обясни Макс. – След това те записаха няколко отпадания и ние се възползвахме от това, имаше и състезания, в които се справихме по-добре със стратегията. Но според мен, мисля, че ние все още сме в ролята на преследвач, те имат предимство.”
Биното: Заповедите от бокса са деликатна тема във Ферари
Дали обаче това означава, че Скудерията разполага с по-бърз автомобил от Ред Бул.
Бергер видя предимство за Верстапен в дуела с Леклер
„Не е толкова просто – допълни световният шампион. – Представянето ни много зависи от това на коя писта се състезаваме, но мисля, че Ферари досега записаха повече уикенди, в които доминираха, в сравнение с нас.”
В Ред Бул очакват да са по-бързи от Ферари във Франция, но не и в Унгария
Верстапен отново посочи колко бързо може да се смени разпределението на силите във Формула 1 този сезон – той отпадна в две от първите три състезания и изоставаше на 46 точки от Леклер, а 6 надпревари по-късно Макс вече имаше аванс от 49 точки.
Sportal Motorsport: Трябва ли Ред Бул и Ферари да застанат изцяло зад Верстапен и Леклер?
„След Мелбърн мислех, че имам възможност да се боря да изляза начело към края на сезона – призна Макс. – И след това всичко се промени много бързо. Но това важи както за нас, така и за тях. Не можем да си позволим да правим грешки.”
Световният шампион потвърди, че в Ред Бул са открили причините за проблемите му с твърдите гуми в Гран При на Австрия, но допълни, че по-слабото му темпо „не е било свързано само с гумите, както и с настройките” на автомобила, но отказа повече подробности.
Снимки: Gettyimages