Коя е най-добрата стратегия за днес?

Коя е най-добрата стратегия за днес?

Квалификацията за Гран При на Великобритания вчера беше много интересна в дъжда, но днес условията за състезанието би трябвало да са съвсем различни и надпреварата на „Силвърстоун” да протече на сухо.

Коя обаче ще е най-бързата стратегия? Противно на повечето очаквания най-бързата стратегия не е тази с едно спиране в бокса – основно заради деградацията и износването на гумите. Това е резултат от конфигурацията на трасето, където преобладават дългите и бързи завои. Което означава, че най-добрата стратегия трябва да е с две спирания в бокса.

Предполага се, че най-общо вариантите за добра стратегия в днешното състезание са три, като единият включва само едно спиране в бокса.

Сайнц: Добра обиколка и изненада на финала
Сайнц: Добра обиколка и изненада на финала

Първият е старт със средно твърди гуми и серия от обиколки с тях до първия прозорец за спиране в бокса между 14 и 22 обиколка, след това серия от обиколки с твърдите до 32-39 обиколка, нов бокс и серия турове до финала отново със средно твърдите. Тук е налице един много важен фактор – заради издръжливостта на двата модела гуми, тази стратегия позволява „местене” на боксовете напред или назад, в зависимост от начина, по който се развива състезанието, което е важна стратегическа гъвкавост.

Макс: Получи се трудна квалификация
Макс: Получи се трудна квалификация

Вторият вариант предлага стратегия с едно спиране в бокса – старт със средно твърдите, бокс между 21 и 27 обиколка и след това до финала с комплект твърди гуми. Тук като неизвестна остава работата на твърдите гуми в края на състезателната дистанция и дали темпото с тях няма да е компромисно.

Леклер се надява да се бори за победата
Леклер се надява да се бори за победата

Третият вариант отново включва начало със средно твърдите гуми, докъм 16-23 обиколка, после серия с твърдите гуми – до 35-41 с твърдите, като тя може да бъде удължена и финален спринт с меките сликове. При това решение пилотът, заложил на меките сликове има шансове да е най-бързият в колоната в самия край, с много по-лек автомобил в сравнение със старта и на трасе, на което вече има отложена много гума.

Хамилтън: Борих се до самия край
Хамилтън: Борих се до самия край

Всичко това е възможно, ако днес не завали и състезанието премине изцяло на суха писта и със сликове. Ако обаче превалява като в петък, ситуацията ще стане много по-интересна за зрителите и по-трудна за пилотите и отборите.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички