Сагата около решаването на проблема с подскачането на колите през този сезон във Формула 1 пое в нова посока, след като в Канада ФИА също реши да се намеси, но не намери най-правилния начин и резултатите от тази намеса са спорни.
Но отборите, които успяха да се справят по-успешно от другите с подскачането, сега са против каквито и да е намеси в правилата, за да запазят предимството си.
“Проблемът при Мерцедес е по-сериозен в сравнение с подскачането на другите коли или поне беше така преди Канада - коментира шефът на Ред Бул Кристиан Хорнър. - Но този проблем идва от тима. Те могат да се справят с него, това не се отнася до другите. Другите пилоти също са се оплаквали, но ние не сме имали такива проблеми. Проблемът при Мерцедес е, че колата им е с много твърди настройки на окачването. Но трудностите идват от концепцията на колата, а не от правилата.”
Тото Волф: Поведението на колегите ми е жалко
Хорнър подкрепи шефа на Ферари Матиа Биното относно начина, по който ФИА се намеси в спора за подскачането на колите.
Ферари се обяви против директивите на ФИА
“Има си определена процедура за въвеждане на промени - допълни Хорнър, който акцентира на това, че тази промяна е била направена докато отборите са пътували към Канада. - Първо трябва да се дискутират в техническата група и след това по определения ред, а не веднага чрез техническа директива.”
Верстапен е имал проблеми с радиото в последните обиколки в Канада
Тази седмица ФИА планира среща с техническите директори на отборите във Формула 1, за да се обсъждат мерки за премахване на подскачането на колите, включително и промени, които да влязат в сила и за сезон 2023.
Снимки: Gettyimages