Юки Цунода става вторият пилот от началото на годината, който ще трябва да стартира от дадено състезанието от дъното на стартовата решетка заради наказание за използване на нови допълнителни компоненти от задвижващата система. По-рано Фернандо Алонсо стартира последен в домашната си Гран При на Испания, но успя да стигне до зоната на точките на „Каталуния“.
Цунода ще изтърпи своето наказание в Канада тази неделя, тъй като той участва на „Жил Вилньов“ с четвъртите си двигател с вътрешното горене, турбокомпресор, MGU-H и MGU-K. Така той натрупва санкции от общо 40 места, а при повече от 15 даден пилот директно бива отпращан в дъното на стартовата решетка.
Ако повече от един пилот има подобно наказание в един уикенд, то всички се нареждат спрямо класирането си в квалификацията. Без значение кой пилот с колко точно позиции трябва да бъде наказан и в коя сесия му се дава санкцията.
Леклер с нов двигател в Канада, но засега без наказание
Освен новите си нови ДВГ, турбо и хибридни системи Цунода ще се състезава в Монреал и с нови контролна електроника и батерии. Те обаче са неговите едва втори за годината при разрешени два броя, което не му носи допълнителни санкции.
Снимки: Gettyimages