Леклер с нов двигател в Канада, но засега без наказание

Напълно очаквано пилотът на Ферари Шарл Леклер започна участието си в уикенда за Гран При на Канада със своя трети двигател с вътрешно горене от началото на сезона във Формула 1. За него това е последната разрешена от правилника бройка от този компонент, а всяка следваща ще му донесе наказание със загуба на позиции на стартовата решетка.

Използването на първи допълнителен компонент от даден елемент на задвижващата система носи санкция от десет позиции, а всеки следващ – пет. Ако даден пилот натрупа 15 или повече места наказание за даден уикенд, то той автоматично бива пратен в дъното на стартовата решетка.

От Ферари потвърдиха съдбата на двигателя на Леклер от Баку
От Ферари потвърдиха съдбата на двигателя на Леклер от Баку

Освен своето трето ДВГ за годината по време на първата тренировка на „Жил Вилньов“ Леклер използва и своите трети елементи от хибридната система – MGU-H и MGU-K, които също са последните му разрешени. Монегаскът също така ще използва и своята втора и последна разрешена контролна електроника в Монреал.

Поне на този етап той няма да използва чисто нов турбокомпресор, което ще го опази от изтърпяването на наказание още този уикенд. След отпадането си в Баку миналата седмица монегаскът загуби едно ДВГ и една турбина, а след повредата в Испания преди месец той загуби още един турбокомпресор.

Верстапен най-бърз при завръщането на Формула 1 в Канада
Верстапен най-бърз при завръщането на Формула 1 в Канада

Не изключено във Ферари да вземат решението още този уикенд техният пилот да стартира от дъното на колоната, с което да „изчисти“ първите тежки наказания и до края на година да изтърпява по-леките санкции от по пет места. Подобна тактика предприеха в Мерцедес в края на миналата година, което за малко не им донесе победата в битката с Ред Бул.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички