Напълно очаквано пилотът на Ферари Шарл Леклер започна участието си в уикенда за Гран При на Канада със своя трети двигател с вътрешно горене от началото на сезона във Формула 1. За него това е последната разрешена от правилника бройка от този компонент, а всяка следваща ще му донесе наказание със загуба на позиции на стартовата решетка.
Използването на първи допълнителен компонент от даден елемент на задвижващата система носи санкция от десет позиции, а всеки следващ – пет. Ако даден пилот натрупа 15 или повече места наказание за даден уикенд, то той автоматично бива пратен в дъното на стартовата решетка.
От Ферари потвърдиха съдбата на двигателя на Леклер от Баку
Освен своето трето ДВГ за годината по време на първата тренировка на „Жил Вилньов“ Леклер използва и своите трети елементи от хибридната система – MGU-H и MGU-K, които също са последните му разрешени. Монегаскът също така ще използва и своята втора и последна разрешена контролна електроника в Монреал.
Поне на този етап той няма да използва чисто нов турбокомпресор, което ще го опази от изтърпяването на наказание още този уикенд. След отпадането си в Баку миналата седмица монегаскът загуби едно ДВГ и една турбина, а след повредата в Испания преди месец той загуби още един турбокомпресор.
Верстапен най-бърз при завръщането на Формула 1 в Канада
Не изключено във Ферари да вземат решението още този уикенд техният пилот да стартира от дъното на колоната, с което да „изчисти“ първите тежки наказания и до края на година да изтърпява по-леките санкции от по пет места. Подобна тактика предприеха в Мерцедес в края на миналата година, което за малко не им донесе победата в битката с Ред Бул.
Снимки: Gettyimages