Във Ферари нямат отговор за проблемите в Азербайджан

И двамата пилоти на Ферари Шарл Леклер и Карлос Сайнц напуснаха вчерашната надпревара за Гран При на Азербайджан още в първите 20 тура с различни технически проблеми в своите коли.

Първо Сайнц спря своя автомобил на четвъртия завой в деветата обиколка заради повреда в хидравличната система. 11 тура по-късно двигателят на Леклер изпуши на дългата старт-финална права и така за втори път в последните три старта монегаскът напусна състезанието от първото място.

Верстапен с 5-та победа за сезона във Формула 1, двойно отпадане за Ферари в Баку
Верстапен с 5-та победа за сезона във Формула 1, двойно отпадане за Ферари в Баку

Освен пилотите на Ферари Гуаню Джоу от Алфа Ромео и Кевин Магнусен от Хаас, които също използват задвижващите системи на „Черните кончета“, също отпаднаха в Баку заради технически проблеми.

Малко след финала на надпреварата ръководителят на Скудерията коментира повредите и заяви, че тепърва компоненти ще бъдат анализирани в Маранело.

„Трябва да направим анализи, за да разберем какво се случи. Двете ни коли имаха различни проблеми. При Карлос прилича на повреда в хидравликата, надявам се да идентифицираме какво точно се случи.

„При Шарл беше различни, определено там говорим за двигателя с този бял дим, който се появи. Дали сме имали подобен проблем в миналото? Не мисля, но може и да е така. Също така ще видим какво се случи и при клиентските ни отбори.

„Няма как да дадем точен отговор само като гледаме телеметрията. Компонентите ще бъдат транспортирани до Маранело и както винаги ще бъдат разглобени, за да можем да разберем какво се случи и да ги ремонтираме възможно най-бързо.

„Не знам дали повредите се дължат на ниско качество, надеждност или натоварване. Без съмнение обаче ние имаме проблеми с надеждността и това ни притеснява. От гледна точна представянето имахме пълен редизайн на двигателя и свършихме страхотна работа с това. Точно поради тази причина ние имаме много малък опит с него и определено има какво още да се желае от към надеждността“, каза Биното.

Той също така коментира и развоя на състезание в Баку в рамките на първите 20 обиколки. В тях Скудерията привика в бокса Леклер в края на деветия тур когато имаше виртуална кола за сигурност, която бе обявена заради спрелия болид на Сайнц. Така монегаскът направи „безплатен стоп“, който му позволи да прескочи двете коли на Ред Бул когато те направи своите първи смени на гуми по-късно.

„Мисля, че отборът реагира много добре когато извика Шарл в бокса, въпреки че той бе много близо до подхода за бокса. Реагирахме много бързо, пилотът също. Според мен това ни даде известно предимство. До финала обаче имаше много и със сигурност щяхме да имаме нужда от грижа за гумите.

„Самата деградация с твърдите гуми беше много ниска. Ако бяхме успели да ги съхраним определено решението ни щеше да се окаже правилно, но няма как да разберем. Ще погледнем данните и прогнозите за състезанието, но определено бяхме в много добра позиция. Шарл се чувстваше перфектно в колата“, заяви италианецът.

Следвай ни:

Снимки: Imago

Още от Моторни спортове

Виж всички