Подскачането на правите на новото поколение автомобили във Формула 1 се превърна в най-големия им проблем от началото на сезона, а най-сериозно засегнати изглежда са пилотите на Мерцедес. След Баку оплакванията на пилотите достигнаха нови висоти, а още преди това от ФИА беше даден знак, че федерацията може да склони на промени в техническите правила, които да спомогнат за отстраняване на подскачането.
Въпросът дори вече е бил обсъждан на срещи на Техническия комитет, който има съвещателни функции, но при гласуването тези промени са били отхвърлени. За да тръгне една промяна в правилата тя трябва да получи поне 8 гласа от 10 възможни в този комитет, но това не се е случило. Освен това, стана ясно, че още миналата година отборите са отхвърлили промени в новите правила, които биха предпазили колите от появата на подскачане.
Все още няма информация кои точно отбори са били против тези промени, но след състезанието в Баку шефът на Ред Бул Кристиан Хорнър директно заяви, че проблемите с подскачането на колите засягат основно Мерцедес и той няма намерение да подкрепи промени, които ще помогнат на тези, които не са си свършили както трябва работата при подготовката за новия сезон и ще накажат тези, които са разтълкували по възможно най-добрия начин новите правила - като Ред Бул.
Хорнър: Отборите карат пилотите да се оплакват
Хорнър даже поясни, че е уверен, че другите тимове умишлено карат пилотите си да се оплакват колкото се може повече от подскачането, за да се превърне това във важен за Формула 1 проблем и да се реши по-бързо.
Волф се извини на Хамилтън за болезненото Гран При на Азербайджан
Снимки: Gettyimages