Ред Бул: Ферари нямаха много ходове срещу нас

Шефът на Ред Бул във Формула 1 Кристиан Хорнър коментира Гран При на Маями в неделя, в която световният шампион Макс Верстапен спечели втора поредна победа и успя да съкрати сериозно аванса на лидера Шарл Леклер. Пилотът на Ферари имаше шансове да се бори за победата, но всичките му опити да свали Макс от върха на класирането бяха неутрализирани.

“Извадихме късмет, че пилотите на Ферари не спряха за смяна на гуми при колата на сигурността, така успяхме по-лесно да неутрализираме ситуацията в края - обясни Хорнър. - Когато обаче Леклер догони Макс и беше в DRS зоната му, Макс не можа да се откъсне напред, но някакси успя да се справи и с това. Той кара безупречно, въпреки че му трябваха 5 или 6 обиколки, за да излезе от тази разлика от 1 секунда и да не позволи на Шарл да използва DRS системата.”

Хорнър потвърди и предположенията, че в началото на състезанието Верстапен умишлено е изчакал с атаката си срещу Леклер, за да поведе колоната.

“Да, такава беше стратегията ни, в началото Макс просто следваше Шарл и пазеше гумите - заяви Хорнър. - Важно беше Макс да може да притиска Леклер и когато той започна да има проблеми със средно твърдите гуми, Макс получи идеална възможност да се възползва от това, че ние имахме предимство при максималната скорост на правите. В известна степен, Ферари нямаха кой знае какъв избор в битката срещу нас в Маями.”

Шефът на тима коментира и развитието на битката за титлата между Верстапен и Леклер и колко ще е важна ролята на Серхио Перес в този двубой.

От Ферари обясниха защо не спряха за нови гуми при колата за сигурност
От Ферари обясниха защо не спряха за нови гуми при колата за сигурност

“Макс стопи още 8 точки от преднината на Шарл, а ние имаме сериозна нужда от приноса на Серхио, ако не беше повредата в датчика, той щеше да завърши втори - демонстрира увереност Кристиан. - На “Имола” вече видяхме колко бързо може да се промени ситуацията в шампионата, а сега ни очакват няколко много интересни състезания. На всяко различно трасе преимущество ще има един или друг отбор, например в Монако предимството ще е на страната на Ферари, така че ние трябва да подобрим представянето на RB18.”

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички