От Ферари обясниха защо не спряха за нови гуми при колата за сигурност

Излизането на колата за сигурност 16 обиколки преди края на надпреварата за Гран При на Маями предостави перфектна възможност за пилотите на Ферари Шарл Леклер и Карлос Сайнц да спрат в бокса и да сложат чисто нови гуми, с които да се опитата да се преборят за победата.

Малко изненадващо обаче те решиха да останат на пистата със старите си твърди сликове, което практически позволи на Макс Верстапен да запише третата си победата от началото на сезона. Самият нидерландец нямаше как да спре, тъй като колата на сигурност бе обявена точно когато той подмина входа за бокса, а Леклер и Сайнц още не бяха сторили това.

След края на състезанието шефът на Ред Бул Кристиан Хорнър заяви, че решението на Ферари да не спира е „освободило“ Верстапен от напрежението. По думите на британеца ако Леклер и Сайнц са спрели, то световният шампион е щял да финишира трети, а не първи.

„Ферари свалиха напрежението когато избраха да не спират. Макс вече беше подминал входа за бокса, а Ферари можеха да имат „безплатни“ стопове, но те не се възползваха от това с нито една от колите си. Ние сме благодарни за това, тъй като ако те бяха сложили меките гуми, ние щяхме да сме трети“, каза Хорнър.

В деня след състезанието от лагера на „Черните кончета“ обясниха защо нито един от техните пилоти не посети бокса при неутрализирането на надпреварата. Една от основните причини за него бе фактът, че Леклер и Сайнц разполагаха само с чисто нови гуми хард, а наличните меки бяха направи доста обиколки в квалификацията.

Ферари и Ред Бул с различни стратегии в Маями
Ферари и Ред Бул с различни стратегии в Маями

„Според нас загряването на вече карани гуми щеше да е по-лесно, отколкото на чисто нови. Щяхме да имаме проблеми със загряването на твърдите гуми, които бяха единствените в гаража. Затова решихме да останем на пистата, защото преценихме, че това ще ни даде най-добрия шанс да атакуваме с по-добро загряване в първите обиколки. 

„Най-добрата възможност за Шарл бе още в първата обиколка след рестарта и той определено бе близо в този момент. Това също помогна и на Карлос, който успя да се защити от Чеко (Перес), който беше с нови медиум“, обясни ръководителят на Скудерията Матиа Биното.

Гледайте най-вълнуващите състезания от MotoGP, WRC, NASCAR и Supercars, на живо, само в ефира на MAX Sport.

Снимки: Imago

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти