Серхио Перес с Ред Бул финишира 4-и в Гран При на Маями, като мексиканецът изостана от битката за победата заради проблем в задвижващата система заради който колата му губеше мощност.
В началото на състезанието Перес се бореше с Карлос Сайнц за третото място, а по-късно стана ясно, че проблемът е дошъл от дефектирал датчик, заради който моторът е работил с понижена мощност. И Перес се състезава вчера с 30 конски сили по-малко.
Той и екипът му се възползваха по отличен начин от излизането на колата на сигурността малко преди края като Перес беше единственият от лидерите, който спря в бокса и смени гуми. След финала Серхио беше уверен, че с новите гуми е можел да спечели състезанието, но затова му е бил необходим и нормално работеща задвижваща система. Пилотите пред него не смениха гуми при колата на сигурността и завършиха със старите твърди сликове.
Безгрешен Верстапен с втора поредна победа, Леклер и Сайнц допълниха подиума в Маями
“Стана отлично състезание - коментира Перес след финала. - В началото не успях да догоня Сайнц, дори когато използвах DRS системата. Но се опитвах да съм максимално близо, за да мога да атакувам, ако се появи такава възможност. Но беше много трудно защото извън състезателната траектория няма сцепление.”
Повредата в датчика лиши Перес от мощност и скорост на правите и в хода на състезанието той се оплака, че губи по 3-4 секунди на дългите прави.
Леклер: Мислех, че ще изпреваря Макс
“Не бях достатъчно бърз на правите, но пък сменихме навреме гумите при колата на сигурността и ако нямах проблеми с мотора, можех да спечеля това състезание. Когато обаче изоставаш с 10 километра в час на правите няма как да стане.”
Перес отново повдигна темата за техническите проблеми на Ред Бул.
“За съжаление, все още имаме технически проблеми и повреди, при това най-различни. За щастие успях да финиширам в Маями, но в един момент бяхме много близо до отпадането”, допълни Перес.