Ферари обновява задвижващата си система в Маями?

Ферари обновява задвижващата си система в Маями?

Замразяването на задвижващите системи във Формула 1 е вече в ход, като промените по тях ще бъдат забранени до 2026 година, когато в сила ще влязат новите технически правила. До септември обаче отборите и доставчиците на двигатели имат право да правят промени по хибридните системи, което включва използването на нови мотор-генератори MGU-K, батерии и електронен блок, който управлява работата на хибридния блок.

Според източници от Ферари, цитирани анонимно в италиански медии, в Скудерията нямат намерение да чакат до есента, за да направят промени в хибридната част на задвижващата система на F1-75. Предполага се, че подобренията ще бъдат използвани още в Гран при на Испания или по-вероятно - за състезанието в Маями на 8 май.

Целта на ранната промяна е по-добро представяне на пистата и увеличаване на аванса на Ферари пред съперниците на Черните кончета в началото на сезона, когато Ред Бул и Мерцедес все още изостават и отстъпват по темпо на италианския тим.

Вилньов обясни защо Леклер ще стане шампион
Вилньов обясни защо Леклер ще стане шампион

Но зад това решение има и друга логика - във Ферари са наясно, че няма как двамата им пилоти да изкарат целия сезон с по три двигателя, така че след изчерпването им Леклер и Сайнц ще получават наказания за всеки елемент от задвижващата система. И в тима са решили да действат по-рано, а не да чакат да се появят проблеми с моторите, които ще са натрупали много състезателни километри.

Защо Ред Бул бяха по-бавни от Ферари в Мелбърн
Защо Ред Бул бяха по-бавни от Ферари в Мелбърн

Така обновлението в Маями ще означава, че Леклер и Сайнц ще получат нови задвижващи системи, но без наказание, тъй като още в рамките на трите разрешени системи. А задвижващите системи, които ще бъдат свалени от колите им няма да бъдат пенсионирани, а както обикновено става ще се използват в хода на следващи петъчни тренировки.

Първият мотор на Ред Бул ще е готов преди края на 2022 година
Първият мотор на Ред Бул ще е готов преди края на 2022 година

Предполага се, че Ферари ще предложи за състезанието в Маями нови задвижващи системи и на двата си клиентски тима - Алфа Ромео и Хаас, но те ще могат да решат кога да ги използват.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички