Какво ще се опитат да подобрят в Мерцедес този уикенд

Какво ще се опитат да подобрят в Мерцедес този уикенд

Освен подскачането на правите, другите важни проблеми пред новата кола на Мерцедес - W13, са свързани с голямото аеродинамично съпротивление, което отнема от максималната й скорост.

“Като има такъв проблем, най-доброто нещо е да изрежем част от задното крило”, образно обясни шефът на тима Тото Волф след финала в Бахрейн.

Този уикенд в Мелбърн ще видим дали в Мерцедес ще успеят да реализират стратегията си за намаляване на разликата с лидерите - в първите две квалификации тази година W13 остава средно на 0,7 секунди на обиколка от най-бързите.

Мерцедес все още може да вземе титлата
Мерцедес все още може да вземе титлата

В Австралия Люис Хамилтън и Джордж Ръсел ще получат ново задно крило, което няма да е толкова натоварено и ще е с по-малък основен хоризонтален елемент в сравнение с Джеда, въпреки че трасето в Мелбърн изисква по-голямо притискане.

Заради подскачането в Мерцедес не знаят точно колко бърз е W13
Заради подскачането в Мерцедес не знаят точно колко бърз е W13

Заради сериозното подскачане на колата в Мерцедес се принудиха да използват съвсем различен аеродинамичен пакет за първите две състезания в сравнение с този, с който тимът развива W13 във въздушния тунел преди началото на сезона. 

Хамилтън скочи 10 пъти от самолет за един ден
Хамилтън скочи 10 пъти от самолет за един ден

А проблемът се видя чак на тестовете в Барселона, тъй като според правилата във въздушния тунел симулациите са ограничени до скорост 180 км/ч, а на тестовете колата започваше да подскача при доближаването на 300 км/ч. Подскачането показва, че W13 не генерира притискане към пистата, а то временно беше ограничено с увеличаване на клирънса на колата, което допълнително намали притискането.

Хакинен: В Мерцедес трябва да действат по-бързо
Хакинен: В Мерцедес трябва да действат по-бързо

Все още обаче не е напълно сигурно, че с намаляването на притискането, идващо от задното крило, ще изчезне и аеродинамичното съпротивление, защото в Джеда се случи точно това, но в Мелбърн трябва да се постигне по-различен резултат. Но правилното решение може да се окаже в съвсем друга посока - напълно нов дизайн на пода на колата, който да осигури по-добро прилепяне към пистата. Възможно е още този уикенд да видим стъпки от страна на Мерцедес по отношение прилагането на промени в дизайна на пода на W13, а новото крило вече е потвърдено.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички