Заради големите проблеми с подскачането, които оказват сериозно влияния върху поведението на W13 на пистата в тима на Мерцедес не са напълно сигурни какво точно е тяхното действително темпо. В първите два кръга за годината в лагера на „сребърните стрели“ трябваше да използват по-консервативни настройки, с които да пазят техниката си, което съответно им коства и част от представянето.
Именно поради тази причина решаването на проблема с подскачането е най-големият приоритет на инженерите на Мерцедес. Най-рано той ще бъде решен за уикенда за Гран При на Емилия-Романя в края на април, когато се очаква Люис Хамилтън и Джордж Ръсел да използват нова, по-здрава версия на пода на W13. В Австралия идната седмица пък се очаква нов модел на задното крило, който да подобри неговата работа.
Ръсел разкри кой е основният проблем на Мерцедес
„Това е най-големият ни приоритет. Той ни пречи да снижаваме максимално колата, за да оптимизираме представянето си. Това, което не знаем е какво ще се случи ако магически решим този проблем. Не знаем какво е действителното темпо на колата дали е бърза, или не. За момента е много трудно да се отговори на тези въпроси“, каза главният инженер на Мерцедес Андрю Шовлин.
В Мерцедес правят експерименти с W13
В първите два старта за година Мерцедес се намираше в ничия земя, тъй като хем изоставаше чувствително от тимовете на Ред Бул и Ферари, но и имаше известна преднина спрямо отборите от средата на колоната. Това дава свободата на инженерите на „сребърните стрели“ да правят различни експерименти с настройките на W13 в хода на състезателните уикенди.
Снимки: Gettyimages