С вчерашното потвърждаване на новината, че Лас Вегас ще се присъедини към календара на Формула 1 през 2023 година възникна друг, доста важен въпрос. Кои, от вече съществуващите, надпревари ще изпаднат от графика на шампионата?
Догодина освен Града на греха към календара ще се завърнат и състезанията в Китай, което не се е провеждало от 2019 насам заради COVID-19 и Катар, което попадна в графика през миналия сезон и подписа десетгодишен договор за домакинство, който започва да тече от 2023-та.
Формула 1 официално потвърди дебюта на Гран При на Лас Вегас за 2023 година
Към момента графика за сезон 2022 предвижда 22 старта, които първоначално трябваше да са 23, но Гран При на Русия бе отменено заради началото на войната в Украйна. В последствие от Формула 1 разтрогнаха и договора с руския промоутър, което донякъде улесни тяхната задача за следващите години.
Формула 1 „скъса“ договора за провеждане на Гран При на Русия
В тях според правилника ще могат да се провеждат максимум 24 надпревари на сезон, а с прибавянето на Лас Вегас, Китай и Катар те ще станат 25. Това със сигурност означава, че едно от състезанията, които са част от календара през 2022 година, ще бъде извадено за следващата кампания.
Гран При на Китай удължи договора си за домакинство на Формула 1
Основни фаворити за тази зла участ са надпреварите в Белгия и Франция, чиито договори изтичат в края на сезона. Гран При на Мексико Сити също има договор до края на настоящата кампания, но оставането на „Ерманос Родригес“ в календара е почти гарантирано.
Така битката за оставане в календара ще бъде между „Спа“ и „Пол Рикар“, като според запознати най-вероятно френското трасе ще загуби мястото си. Гран При на Франция се завърна във Формула 1 през 2018 след деветгодишно отсъствие, но така и не успява да се наложи като популярна дестинация сред феновете и пилотите. Самите надпревари на „Пол Рикар“ са доста скучновати, а големите зони за сигурност на пистата правят следенето им от телевизионните екрани леко объркващо.
Гран При на Франция близо до нов договор с Формула 1
Освен това и проблеми с транспорта от и до пистата, най-вече през 2018, също правят надпреварата фаворит за изпадане. За щастие на феновете на спорта това означава, че митичната „Спа“ ще продължи да приема стартове от Формула 1, но с настоящите темпове на разширяване географията на шампионата, в страни плащащи огромни суми за домакинство, не е ясно колко точно шансове за оставане имат историческите писти в Европа.
Снимки: Gettyimages