В отбора на Мерцедес не се притесняват за мощността на своя двигател, въпреки че бяха сравнителни бавни на правите по време на откриващия сезона във Формула 1 уикенда за Гран При на Бахрейн. В лагера на „Сребърните стрели“ успокоиха своите фенове, че тяхната ниска скорост се дължи на техните аеродинамични настройки, а не на ниската мощност на двигателите.
„Мисля, че по-голямата част от дефицита ни идва от размера на задното крило. Лесно се виждаше, че ние бяхме с най-голямото крило. Задните крила са един от най-големите фактори за челното съпротивление, което пък оказва огромно влияние върху топ скоростта.
Клиентите на Мерцедес недоволстват от моторите
„Да, може да има и други фактори разбира се, може да има малка разлика в мощността на двигателите. Аз обаче смятам, че нито един от отборите все още не е разбрал как точно работят новите коли и двигатели. Все още не се знае какво точно е разпределението на силите, но очаквам разликите да са минимални. При задните крила разликите се виждат по-лесно и ясно си личеше, че ние бяхме с най-голямото“, каза техническият директор на Мерцедес Джеймс Алисън.
Ръсел: Губим време в завоите и на правите
За началото на сезон 2022 всички производители трябваше да преработят своите двигатели, за да могат те да работят и с горивото Е10, което съдържа 10% етанол и е задължително във Формула 1 от този сезон. Именно тази значително промяна бе смятана за една от най-важните преди началото на състезателния сезон, тъй като от 1 март развитието на моторите е замразено до навлизането на следващата генерация задвижващи системи през 2025 или 2026 година.
Снимки: Gettyimages