Насер Ал-Атия (Катар, Toyota Gazoo) спечели четвъртата си титла в автомобилната категория на Рали Дакар, след като водеше през цялото време на 14-дневното офроуд предизвикателство в Саудитска Арабия. След като бе близо до титлата през последните две години, Ал-Атия записа категорична победа с доминация от начало до край в 44-ото издание на Рали Дакар.
След днешния спринтов 164-километров последен етап до Джеда катарецът завърши с 27:46 минути пред легендата от Световния рали шампионат (WRC) Себастиен Льоб (Франция, Bahrain Raid Xtreme). Ал-Атия спечели два от 12-те етапа, като и двете победи бяха записани в първата седмица. Той обаче бе най-постоянният пилот на саудитските дюни, докато всички негови съперници се бавеха с навигационни и механични проблеми.
Ал-Атия докосва победата в Дакар, Карлос Сайнц спечели предпоследния етап
В крайна сметка Ал-Атия стана вторият най-успешен състезател в историята на автомобилния клас на Рали Дакар заедно с финландеца Ари Ватанен. Двамата са с по четири титли зад легендарния французин Стефан Петерханзел.
Петерханзел спечели десетия етап на Рали Дакар, Льоб съкрати изоставането си от Ал-Атия
Ключов етап за победата на Ал-Атия се оказа още първият, където неговият навигатор Матийо Бомел откри най-прекия път до финала, с което сюрпризира всички останали на трасето. Още от този момент битката за титлата стана само между катареца и Льоб, но французинът счупи задвижващ вал в третия етап и това доведе до половинчасовата разлика.
Тотална доминация на Toyota в деветия етап на Рали Дакар
51-годишният Ал-Атия завърши последната отсечка от Биша до Джеда на осмо място и така заслужи първа титла в Рали Дакар на саудитска територия. Предните му три бяха спечелени в Южна Америка с Фолксваген (2011), X-Raid Мини (2015) и Тойота (2019).
С второто си място Льоб изравни най-доброто си класиране в Рали Дакар, където кара за шести път в последните седем години. Язид Ал-Раджи (Саудитска Арабия, Overdrive Toyota) пък остана на третото място с 1:01:13 часа зад Ал-Атия.