Гледай на живо

Празненства във Велико Търново за 100-годишнината на Етър

Преди дебюта си Райконен не е бил готов за Формула 1

Преди дебюта си Райконен не е бил готов за Формула 1

В момента Кими Райконен е най-опитният пилот във Формула 1. Световният шампион от 2007 година се върна към своя дебют преди 20 години за отбора на Заубер в Гран При на Австралия. Малко преди това 20-годишният Кими получава шанс да тества за швейцарския тим, след като е впечатлил шефа на отбора Петер Заубер с изявите си в британската Формула Рено. 

Райконен призна, че по това време още не е бил готов да дебютира в Гран При състезанията, но естествено не е споделил това с новия си отбор. 

„Истината е, че изобщо не бях готов за първото си състезание с болид от Формула 1. Може би дори не съм знаел какво точно означава да си готов за подобно нещо. Опитът ми с Формула Рено не беше голям, но и разликата при спиранията и в завоите беше брутална. Вратът ми се предаваше и едвам успявах да си държа главата изправена“, разказа Райконен. 

„Ако получиш такъв шанс, го вземаш на мига, без да се замислиш, защото може и да не получиш втора покана. Няма нужда да уточнявам, че не казах на никого за трудностите ми. Не знаех дали ще ми дадат суперлиценз и това беше малко притеснително. След това всичко се нареди и най-важното за мен бе, че пътувам за Гран При на Австралия“, продължи той. 

На Райконен "не му пука" дали Шумахер или Ботас ще го смени в Алфа Ромео
На Райконен "не му пука" дали Шумахер или Ботас ще го смени в Алфа Ромео

„Без жертвите, които направиха моите родители, никога нямаше да стигна до Формула 1. Всъщност нямаше изобщо и да се състезавам с картинг. Никога не сме имали пари. Баща ми и майка ми вземаха кредити и ипотекираха къщата. Работеха много здраво и влагаха всичките си пари в началото на състезателната кариера на мен и братята ми. Пътувахме навсякъде във Финландия заедно, а после и в Европа.“ 

„По-късно наши роднини ни помогнаха финансово. След това достигнах до етап, в който се състезавах с картинг, без да се налага родителите ми да плащат, и това промени нещата. Работех с механици по обслужването на картинги за други отбори и от там събирах джобни пари. И накрая без моя мениджър нямаше да имам шанс да се състезавам в която и да е серия с формули, да не говорим за Формула 1“, завърши финландецът.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти