Двукратният световен шампион във Формула 1 Фернандо Алонсо сподели своето виждане как спринтовият формат в шампионата може да стане още по-атрактивен за феновете.
Според испанеца, който бе звездата на спринтовата квалификация в Гран При на Великобритания преди седмица, след като тръгна 11-ти и завърши седми, този формат има бъдеще във Формула 1. Единственото, което той би променил е начинът на провеждане на класическата квалификация в петък.
Верстапен победи Хамилтън в първата спринтова квалификация в историята на Формула 1
„Аз харесвам този формат, има екшън и в трите дни, това е добре за хората. Миналата година когато гледах състезанията в вкъщи петъкът нямаше значение заради дългите серии от обиколки. Да, те са много важни за отборите и пилотите, но не и за хората вкъщи.
Верстапен недоволства от начина, по който спечели полпозишъна си за Гран При на Великобритания
„Надявам се да задържим този формат. Дори бих предложил как петъкът да стане още по-интересен. Нещо от сорта на един комплект гуми с един опит за всеки, това ни дава равни шансове. Не е нечестна квалификация или обръщане на решетката, нищо подобно. Но ако ни дадете един комплект гуми и един опит за всеки, нещата са еднакви за всички.
Формула 1 връща лавровите венци за спринтовите състезания
„Това може да промени нещата защото ние видяхме по шест опита с шест чифта гуми и завършихме в нормалните позиции на база представянето на колата, както във всяка квалификация. Тази промяна може да подобри съботното състезание, ако една от бързите коли не е на първите две редици“, коментира Алонсо.
Испанецът също така изказа и своето мнение относно съботната втора тренировка, която много наблюдатели определиха като „скучна“.
Гран При на Италия ще е домакин на второто спринтово състезание във Формула 1
„Беше много полезна за нас. Не знам как изглеждаше отвън, защото колите бяха с много гориво и различни гуми и не знам дали бе полезна за шоуто, или не. Това обаче бе същата втора тренировка, както и в другия формат, свободните тренировки са много важни за отборите. Затова със сигурност трябва да ги имаме. Квалификацията обаче, както казах, е малко идентична и връща естествения ред в колоната. Може би тя може да бъде подобрена малко“, завърши пилотът на Алпин.
Квалификационен формат, в който всеки пилот има само един опит за бърза обиколка няма да е новост за Формула 1, тъй като такъв бе използван в периода 2003-2005. Именно той бе и причината за едно от най-легендарните състезания на Кими Райконен, когато Ледения спечели в Япония през 2005, след като потегли едва 17-ти. А финландецът тръгна от толкова задна позиция, след като малко преди неговия опит над „Сузука“ заваля и така пилотите, който бяха последни на пистата нямаха шансове да се борят за нещо повече от местата в дъното на колоната.
Снимки: Gettyimages