Гледай на живо

Евро 2020: "Трето полувреме" преди Хърватия - Чехия

Куартараро: Трябваше да ми бъде показан черен флаг

Куартараро: Трябваше да ми бъде показан черен флаг

Лидерът в генералното класиране в световния шампионат по мотоциклетизъм на писта в клас MotoGP Фабио Куартараро заяви, че стюардите е трябвало да му покажат черен флаг по време на надпреварата за Гран При на Каталуния миналата неделя.

Пилотът на Yamaha потегли от полпозишъна на „Каталуния“ и бе в борбата за победата до последните обиколки на испанското трасе, когато той започна да губи темпо спрямо водача Мигел Оливейра (KTM). В последствие кадри от мотора на французина показаха, че той кара с разкопчан гащеризон и без задължителния гръден протектор, което е в пряко нарушение на правилата за безопасност и трябва да доведе до моментална дисквалификация.

Куартараро с второ наказание в Гран При на Каталуния
Куартараро с второ наказание в Гран При на Каталуния

В Каталуния обаче това не се случи и Куартараро бе оставен да завърши надпреварата на пръв поглед без никаква санкция. Няколко часа след края на състезанието обаче, съдиите взеха решение да накажат френския пилот, като на него му бяха добавени три секунди към състезателното време, с което той се смъкна от четвърта на шеста позиция. По този начин той загуби и три точки от преднината си в генералното класиране, която стана 14 точки след седем старта.

В деня след състезанието самият Куартараро призна, че решението на стюардите е било напълно грешно, особено на фона на събитията от „Муджело“ седмица по-рано, когато пилотът в Moto3 Джейсън Дюпаские загуби своя живот след инцидент в квалификацията на италианското трасе.

Трагедия беляза Гран При на Италия в MotoGP
Трагедия беляза Гран При на Италия в MotoGP

„Да, първо на първо мисля, че гледайки назад историята е приключила и трябва да съм щастлив, защото колкото и да е трудно да си призная, това трябваше да е черен флаг. Вярно е, че застраших себе си и особено със случилото се преди седмица, това щеше да е правилното решение. Аз обаче бях късметлия. Единственото наказание, с което не съм съгласен е това за пресичането на първите два завоя защото не мисля, че то е честно.

Фабио Куартараро, Йоан Зарко

„Загубих седем десети, но ако бях загубил секунда нямаше да имам наказание. Как да знам докато съм на мотора дали съм загубил седем десети, или една секунда? Това беше наистина тъпо. Признавам си за второто наказание, бях ядосан, но по-добре това, отколкото нула точки“, каза Куартараро.

Той също така коментира и правилата за граници на трасето, които напоследък са тема №1 на спорове и скандали както в MotoGP, така и във Формула 1. Според него, сегашните правила в кралския клас „вадят забавното“ от състезанията.

„От гледна точка на оборудването, колкото повече, толкова по-добре. Но има някои правила, които не харесвам, като Мигел (Оливейра) и Жоан (Мир) в последната обиколка на „Муджело“. Те излязоха извън очертанията, но не зад бордюра е малко след неговия край, както го направи и Джо Робъртс в Moto2 пак на „Муджело“. Това не ти дава никаква преднина. Аз не минаха напряко защото исках. Загубих контрол върху предницата и щях да падна, ако не бях продължил направо. Ако имаше чакъл щях да мина през него.

Фабио Куартараро

„Получих трисекундно наказание за минаване напряко, което всъщност бе по-бавно и реално не спечелих нищо. За мен правилата стават все по-стриктни и по-стриктни, а ние няма как винаги да сме точно на състезателната линия. Ние допускаме грешки, а ни отнемат част от забавната страна на шоуто. Ние не сме роботи. Смятам, че трябва да има някаква свобода за грешки особено когато се иска от нас да караме 24 обиколки на лимита“, завърши пилотът на Yamaha.

Сезон 2021 в MotoGP продължава идната седмица с надпреварата за Гран При на Германия на „Заксенринг“.

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички