С огромна доза късмет, пилотът на Ducati Джак Милър записа своята втора победа в кариерата в клас MotoGP, след като триумфира в надпреварата за Гран При на Испания на пистата „Херес“ в Андалусия.
Австралиецът направи най-доброто потегляне от третата позиция на стартовата решетка, но още в четвъртата обиколка той загуби водачеството от тръгналият от пол-позишън Фабио Куартараро (Yamaha). В следващите близо 10 тура, френският състезател контролираше развоя за събитията, но малко след средата на дистанцията той получи някакъв проблем и се срина до едва 13-о място на финала.
Първоначално се смяташе, че този проблем е технически, но по гримасата на Куартараро след карирания флаг се загатна за възможността той да е физически такъв в неговата лява ръка. Този малшанс за пилота на Yamaha бе добре дошъл за Ducati, тъй като втори под карирания флаг мина вторият пилот на производителя от Болоня Франческо Баная, а трети остана световният вицешампион Франко Морбидели (Petronas Yamaha SRT).
Старт на състезание! Най-добро потегляне очаквано направи Милър, който поведе пред Морбидели в първия завой, а трети в него бе Баная, докато Куартараро се нареди четвърти.
До края на първата от общо 25 обиколки, лидерите запазиха своите позиции, а Алекс Маркес (LCR Honda) напусна състезанието след падане на коварния осми завой.
В средата на втория тур, Куартараро пробва да си върне третото място от Баная, но италианецът пласира перфектно своя мотор и не позволи на пилота на Yamaha да мине пред него в шестия завой. Той обаче нямаше същия късмет в последната крива, в която Куартараро не му остави шанс.
В края на третата обиколка отново в последния завой Куартараро и Алейш Еспаргаро (Aprilia) направиха две синхронни изпреварвания, като французинът мина пред своя бивш съотборник Морбидели, а пилотът на Aprilia се справи с Баная в битката за четвъртото място.
За трети пореден тур, Куартараро приложи заучената си маневра в спирането за финалната крива и излезе начело пред Милър повече от 21 обиколки преди карирания флаг.
Още в първата си обиколка с чиста писта пред себе си, Куартараро вдигна чувствително темпото и отвори преднина от повече от половин секунда спрямо втория - Милър.
С високото темпо на лидера на силно нагънатото трасе, на което същинска дълга права отсъства, колоната започна да се разкъсва изключително бързо, като след осем тура авансът на Куартараро пред Милър бе над секунда. В същия този осми тур, френският пилот направи и нов рекорд на пистата в състезателни условия със своята най-бърза обиколка за състезанието.
В средата на деветия тур, Баная използва малко по-високата мощност на своя мотор и въпреки сравнително късата права на „Херес“, той си върна четвъртото място от Алейш Еспаргаро.
15 тура преди финала, предимството на Куартараро спрямо Милър вече стигна 1.5 секунди, а австралиецът от своя страна имаше аванс от 1.7 секунди спрямо третия Морбидели. Италианецът обаче нямаше същия лукс зад себе си, тъй като той бе застигнат изключително бързо от Баная, след като пилотът на Ducati се освободи от присъствието на по-големия от братята Еспаргаро пред себе си.
В средата на дистанцията, преднината на Куартараро бе леко стопена до около една секунда, докато Морбидели и Баная продължава със своя дуел за третото място, в който въпреки по-слабото си темпо, пилотът на Petronas Yamaha SRT успяваше да запази своята позиция. Това обаче се промени в началото на 15-я тур, когато Баная успя да излезе по-добре от последния завой и така задмина своя съперник в първата крива.
Само обиколка по-късно, съотборникът на Баная успя да се справи с Куартараро отново на първата крива, след като мотоциклетът на френския състезател изглежда получи някакъв технически проблем, тъй като неговото темпо спадна значително обиколка и половина преди смяната на позициите.
Само за две обиколки, авансът на Милър скочи до близо две секунди, а в същото време Баная се справи с Куартараро в средата на дългия четвърти завой. До края на 18-я тур, считаният за фаворит за победата французин загуби позиция и от своя бивш съотборник Морбидели.
Ниското темпо на Куартараро провали и състезанието на Алейш Еспаргаро, който в забавянето си изпусна пред себе си Такааки Накагами (LCR Honda) и Жоан Мир (Suzuki), като японецът направи това с прекрасна маневра от външната страна на петия завой.
Пет тура преди карирания флаг, преднината на Милър на върха в класирането бе точно 2.0 секунди спрямо Баная, докато третия Морбидели бе на 0.5 секунди зад своя сънародник. В същото време Куартараро вече заемаше позиция извън топ 10 и бе настиган бързо от пилотите зад него.
Въпреки малкото време до края, Пеко Баная не спря да натиска и само два тура преди финала, той вече бе стопил аванса на своя съотборник наполовина.
Край на състезанието! Джак Милър записа своята втора победа в клас MotoGP пред своя съотборник Франческо Баная и световния вицешампион Франко Морбидели.
Световният шампион Жоан Мир направи едно тихо състезание, в което завърши на петата позиция, а точно пред него финала пресече и Такааки Накагами. За японецът това е изравнено най-добро класиране в кариерата в кралския клас, като той отново бе най-добре представилият се пилот на Honda дори и след завръщането на Марк Маркес.
След края на първата от общо четири надпревари на територията на Испания през този сезон, лидер в класирането при пилотите с актив от 66 точки е Баная, втори въпреки 13-о си място днес с пасив от два пункта е Куартараро, а трети със събрани 50 точки е Маверик Винялес (Yamaha), който днес остана седми зад Алейш Еспаргаро.
Следващият старт за сезон 2021 в MotoGP ще бъде след две седмици за Гран При на Франция на пистата „Льо Ман“.
Снимки: Gettyimages