Невероятен Куартараро донесе втора поредна победа за Yamaha от началото на сезон 2021 в MotoGP

Дебютантът в заводския екип на Yamaha Фабио Куартараро донесе втора поредна победа за японския производител от началото на сезон 2021 в клас MotoGP, след като триумфира в надпреварата за Гран При на Доха на пистата „Лусайл“.

На втора позиция след битка до последния метър за втора поредна седмица остана Йоан Зарко (Pramac Ducati), който след като прекара цяло състезание зад своя съотборник Хорхе Мартин, успя да изпревари младия испанец два завоя преди финала. Самият Мартин, който вчера изненадващо триумфира в квалификацията, водеше в по-голяма част от надпреварата, но бе изпреварен от Куартараро в 19-а от общо 22 обиколки.

Новобранец хвърли бомбата в квалификацията преди ГП на Доха в MotoGP
Новобранец хвърли бомбата в квалификацията преди ГП на Доха в MotoGP

Старт на състезанието! За втора поредна седмица най-добро потегляне направи Мартин, който влезе в първия завой с огромна преднина пред своя съотборник Зарко. На трета позиция в края на първия сектор се нареди Алейш Еспаргаро (Aprilia), а четвърти бе стартиралият 12-и Мигел Оливейра (KTM). 

В средата на обиколката португалецът бе изпреварен от Алекс Ринс (Suzuki) в спора за четвъртото място. Най-слабото потегляне в днешния ден бе дело на Маверик Винялес (Yamaha), който загуби цели шест позиции в спринта до първия завой.

В края на втората обиколка лидер продължава да бъде Мартин пред Зарко, Алейш Еспаргаро, Ринс и Оливейра.

В средата на третия тур Ринс успя да се изкачи до третото място, след перфектна маневра спрямо Алейш Еспаргаро. 

В четвъртата обиколка Зарко загуби своята втора позиция спрямо Ринс, но използва високата мощност на своя мотоциклет на дългата старт/финална права и си върна мястото спрямо испанеца. Дуелът между двамата продължи до шестия завой на петия тур, като победител в него стана пилотът на Suzuki.

Битката между Ринс и Зарко позволи на Мартин да отвори лека преднина в челото, но тя бе бързо стопена от неговия сънародник. По-назад Оливейра бавеше пилотите зад себе си, което доведе до леко разкъсване след водачите. 

На дългата старт/финална права в края на шестата обиколка обаче португалския пилот загуби цели три позиции спрямо дуото на Ducati Франческо Баная и Джак Милър, както и Куартараро. В същото време Зарко отново се възползва от мощта на своя мотоциклет и изпревари Ринс в спора за второто място зад Мартин.

Размяната на позиции между Ринс и Зарко продължи и в осмия тур, когато испанецът използва гъвкавостта на своя мотор и задмина френския пилот на Pramac Ducati. Този път той не успя да си върна позицията на старт/финалната права и Ринс се залепи за Мартин още преди средата на следващата обиколка.

И това обаче не бе достатъчно за Ринс и още в старта на десетия тур той отново бе изпреварен от Зарко на дългата права.

В края на същата обиколка Баная атакува Алейш Еспаргаро на спирането за последния завой, което провали ускорението на испанеца, а и на Жоан Мир (Suzuki), от което се възползва Милър, който изпревари и двамата испанци пред себе си. Световният шампион пък бе по-добър на спирачките от пилота на Aprilia и така задържа своята шеста позиция.

Осми и девети продължиха да се движат двамата пилоти на Yamaha, които през тази седмица не успяват да направят същия прогрес както в първата надпревара на „Лусайл“.

В средата на 12-и тур Ринс за малко не падна от своя мотоциклет на десетия завой, но направи спасяване стил Марк Маркес. В края на обиколката испанецът отново бе безсилен срещу мощта на Ducati и загуби третата позиция спрямо Баная.

В средата на следващия тур съотборникът на Ринс опита много агресивно изпреварване спрямо Милър, като дори се стигна до контакт между двамата. На излизането от последния завой Мир допусна лека грешка и австралиецът се удари в световния шампион, което коства и на двамата няколко позиции.

Този контакт позволи на Куартараро да влезе в топ пет, след което младият французин се справи и с Ринс в средата на 15-я тур, с което се изкачи на четвъртото място зад Мартин, Зарко и Баная. 

Още в следващия тур пилотът на Yamaha атакува Баная в предпоследната крива, като дори успя да мине пред италианския си съперник. На дългата старт/финална права Баная заложи на мощта на своя мотор, но не успя да спре навреме за първия завой и така се смъкна до седмата позиция зад Винялес.

Пет тура преди края Куартараро излезе на втората позиция, с маневра идентична с тази на своя съотборник от преди седмица в десетия завой. Три по-късно той се справи и с Мартин, но испанецът си върна водачеството на старт/финалната права. В четвъртия завой на 19-а обиколка французинът отново поведе, като този път той имаше достатъчно време до края на обиколка да отвори преднина пред Мартин. Благодарение на това, пилотът на Yamaha не позволи на своя съперник да се възползва от ефекта на въздушното изтегляне и запази водачеството си до финала.

Шест завоя по-късно Винялес изпревари Зарко, като дори се пробва да атакува и Мартин за втората позиция, но обърка спирането за последната крива и още преди старта на дългата права бе изпреварен от френския състезател на Pramac Ducati.

В началото на финалния тур преднината на Куартараро бе цели седем десети от секундата пред Мартин и Зарко, а точно зад тях бяха Винялес и Ринс, които размениха своите позиции на първия завой.

Край на състезанието! Куартараро надви пилотите на Pramac Ducati в битката за победата, които решиха спора за второто място в последните два завоя. В крайна сметка за втора поредна седмица то бе за Зарко, а трети финала пресече Мартин.

След двете състезания на „Лусайл“, с които започна сезон 2021 в кралския клас лидер в генералното класиране е Зарко, който след двете си втори места има актив от 40 точки и води с четири точки пред пилотите на Yamaha Куартараро и Винялес, които записа по една победа и едно пето място в Катар.

Битката за титлата в MotoGP през 2021 година продължава след две седмици с надпревара за Гран При на Португалия на пистата „Портимао“. Именно в Португалия най-вероятно ще бъде и дългоочакваното завръщане на Марк Маркес в тима на Repsol Honda. Испанецът има насрочен преглед за 12 април, след което ще бъде взето решение дали той ще кара на „Портимао“, или ще изчака Гран При на Испания две седмици по-късно за своето завръщане.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти