По-малко от седмица измина от края на сезон 2020 в MotoGP и вече се появиха слухове, че стартът на следващия такъв може и да не се проведе по първоначално планирания начин.
Според различни източници предвидените за месец февруари предсезонни тестове на пистата „Сепанг“ в Малайзия ще бъдат отменени заради ограниченията по пътуването наложени заради коронавирус пандемията. С отмяната на предсезонни тестове организаторите на шампионат могат да се справят сравнително лесно, тъй като те могат да бъдат преместени на друга локация, като фаворит за това е катарската „Лусайл“ където са предвидени финалните изпирания и първата надпревара за 2021 година.
По-големият проблем пред организаторите на шампионата от Дорна обаче е, голямата възможност третият старт за сезона в Остин, Тексас да бъде отменен заради разпространението на COVID-19 в Съединените щати. Това ще постави под съмнение и провеждането на Гран При на Аржентина предходната седмица, тъй като разходите по транспортирането на цялото оборудване с три джъмбоджета Боинг 747 са твърде високи за провеждането на само едно състезание.
Така ако надпреварата на „Пистата на Америките“ отпадне от календара, то почти сигурно и тази на „Рио Хондо“ ще последва нейната съдба. Липсата на тези две надпревари най-вероятно ще бъде компенсирана с добавянето на втора такава в Катар на 4 април и включването на Гран При на Португалия в графика, тъй като пистата „Портимао“, която миналия уикенд сложи край на сезон 2020, е първа резерва в календара за 2021 година в случай на отмяна на надпревари заради COVID-19.
Тъй като „Портимао“ се намира на по-малко от 400 километра от „Херес“ където е предвидено да се проведе четвъртото състезание за сезона за Гран При на Испания на 2 май, то най-вероятно Гран При на Португалия ще се състой предходната седмица на 25 април.
Последната въпросително към този момент в календара за 2021 година в MotoGP е съдбата на вакантното място през лятото, което традиционно се заема от Гран При на Чехия. Организаторите на надпреварата на „Бърно“ обаче имат проблем с намирането на нужните финанси за преасфалтирането на трасето, което пък е необходимо за да може то да запази лиценза си за домакинство на MotoGP. Проблем в случая освен намирането на финансите е и вечният спор крадене на пари между собствениците на трасето и местните власи. Ако всичко това не бъде разрешено, то най-вероятно още една от резервните писти ще домакинства на кръг през следващата година.
Честта в случая ще има „Игора Драйв“ край Санкт Петербург където ще се проведе дебютната Гран При на Русия в MotoGP. Трасето се намира на само 260 километра от „Кими Ринг“ във Финландия, където ще се проведе старт от MotoGP на 11 юли, което почти сигурно означава провеждането на този в Русия на 18 юли.
Провеждането на европейските стартове, както и на тези в Азия във втората половина на шампионата към момента не се поставят под въпрос. Причина затова е методът „балон“, който бе използван за провеждането на целия сезон 2020 на територията на Стария континент, както и очакваната в най-скоро време ваксина, която ще позволи по-свободното пътуване.
Така сезона 2021 в MotoGP може да изглежда по следния начин:
1. Гран При на Катар – 28 март
2. Гран При на Катар 2 – 4 април
3. Гран При на Португалия – 25 април
4. Гран При на Испания – 2 май
5. Гран При на Франция – 16 май
6. Гран При на Италия – 30 май
7. Гран При на Каталуния – 6 юни
8. Гран При на Германия – 20 юни
9. Гран При на Нидерландия – 27 юни
10. Гран При на Финландия – 11 юли*
11. Гран При на Русия – 18 юли**
12. Гран При на Австрия – 15 август
13. Гран При на Великобритания – 29 август
14. Гран При на Арагон – 12 септември
15. Гран При на Сан Марино – 19 септември
16. Гран При на Япония – 3 октомври
17. Гран При на Тайланд – 10 октомври
18. Гран При на Австралия – 24 октомври
19. Гран При на Малайзия – 31 октомври
20. Гран При на Валенсия – 14 ноември
*Изисква се хомологация на трасето
**Може да бъде заместено от Гран При на Чехия на 8 август