Фабио Куартараро (Petronas Yamaha SRT) иска да използва моделът на Yamaha от 2019 година след изключително трудния сезон, който французинът преживя с тазгодишната версия на мотоциклета на японците.
Преди началото на кампания французинът бе сочен от много като фаворита за титлата през тази година и той започна сезона по възможно най-добрия начин с две победи в първите две състезания на „Херес“. Пътят му към титлата изглеждаше напрактика разчистен, след тежката контузия, която получи Марк Маркес (Repsol Honda) в първото състезание на „Херес“ и която го извади до края на годината.
Освен победите си на „Херес“, французинът триумфира още и в Гран При на Каталуния, но в останалите девет състезания има само едно влизане в първите пет. Именно тези негови непостоянни резултати, въпреки силното му представяне в съботните квалификации, му отреждат второ място в генералното класиране, в което той изостава с цели 37 точки от Жоан Мир (Suzuki) два кръга преди края на шампионата.
За сравнение с представянето му през 2020 година, през миналата Куартараро записа цели седем подиума като новобранец в кралския клас. Това е накарало френския състезател да започне разговори с Yamaha за евентуално използване на мотоциклета от миналата година през 2021-ва, когато той ще премине в заводския отбор на японците.
Най-голямата ахилесова пета на Yamaha през тази година е техният двигател, който чувствително изостава като максимална мощност спрямо тези на техните преки съперници. А заради мерките за ограничаване на разходите заради COVID-19 японският производител ще трябва да използва същата спецификация на своята задвижваща единица и през следващата кампания.
„Притеснен съм и се надявам да използвам мотора от миналата година ако това е възможно. Не знам дали не трябва да използваме точната спецификация като тази година. Едно обаче е сигурно, ние трябва да променим начина си на работа, не просто в отбора, а в Yamaha като цяло“, сподели Куартараро.
Настоящият заводски пилот на японците Валентино Роси, който през следващата година ще заеме мястото на Куартараро в Petronas Yamaha SRT сподели, че замразяването на двигателите за 2021 година, няма да е извинение за евентуалното лошо представяне на Yamaha и през следващата кампания.