Да управляваш автомобила си, стоейки пред него на паркинга, и само с жестове като диригент да променяш настройките му, докато караш, са някои от нещата, които правят новата Серия 7 на BMW да изглежда като машина, дошла от бъдещето. Вече 40 години в Мюнхен генетично залагат последните си технологични постижения генерация след генерация в своята "седмица" и първо чрез нея показват на света как ще изглежда бъдещето на BMW и автомобилите въобще.
Преди да разбереш технологията, внедрена в новата Серия 7, доближавайки я в подземния паркинг по осветения път от лазерните й фарове, първо се запознаваш с новата визия и силното й присъствие. Визуалните промени са по всеки детайл на издълженото повече от пет метра тяло на луксозната лимузина.
Шестото поколение на BMW Серия 7 е първият сериен автомобил, който може да паркира на преден и заден ход без водач зад волана. Управлявайки я с новия BMW Display ключ, виждаш всичките й извивки, докато излиза от паркинга. Новата функция прави достъпа на голямата лимузина до по-тесни паркоместа възможен без опасност от повреди по боята при отваряне на вратите.
В интериора разполагаш с всичко, от което би имал нужда в офиса си – комфортна и просторна атмосфера, удобни седалки, облечени в най-добрите кожи, и безкраен избор на висококачествени материали, цветове и допълнителни екстри при Individual оборудването. BMW отново е първият производител, който предлага интуитивно управление с жестове на ръката. Така с определени движения можеш да отговаряш на обаждания, да ги препращаш на гласова поща, да променяш силата на музиката, да сменяш телевизионни канали, песни или станции на радиото.
Можеш още да персонализираш жест, с който директно да зареждаш в навигационната система предварително избран адрес. Обновени са и системите за гласово управление, iDrive Touch контролерът, а 10,25-инчовиият LCD цветен дисплей вече е и с тъчскрийн функционалност. Новият Head-Up дисплей се разгръща на 75% увеличена площ на проектиране върху предното стъкло и те информира за всичко, което имаш нужда да знаеш, докато караш.
След тежък ден в офиса масажът, който правят предните и задният ред седалки, може наистина да те възстанови. С допълнителното оборудване Executive Lounge на задната седалка можеш да се насладиш на пътуването или да работиш с протегнати напред крака върху излизаща от предната седалка поставка. В комбинация с това можеш да отпуснеш главата си на меки и много удобни допълнителни към подглавниците възглавнички. До теб в средния подлакътник е интегрираната сгъваема масичка, покрита с черна кожа Nappa, на която без напрежение можеш да си свършиш работата от лаптопа или друго устройство. С Executive Lounge оборудването получаваш и допълнително интегрирани монитори в гърба на предните седалки.
Отново в средния подлакътник се намира Touch Command таблет, даващ възможност за управление на комфортните и развлекателните функции. Стандартното озвучаване в салона доближава студийно качество, а като опция можете да изберете по-високото ниво с Bowers & Wilkins и мощност от 1400 вата.
В структурата на новата Серия 7 се крият същите черти като тези на чистокръвните суперколи в момента. Да, звучи абсурдно в едно изречение да говорим за луксозна лимузина и двуместна спортна кола, но между тях в случая има толкова важна идентична черта – карбоновата структура.
BMW интегрира Carbon Core за първи път в класа. Комбинацията от карбон, алуминий и стомана прави купето на новата Серия 7 по-твърдо и устойчиво на усуквания, по-сигурно при сблъсък, подобрява управлението и намалява общото тегло със 130 кг в сравнение с предишното поколение. Технологията Carbon Core е продължение на разработката при BMW i семейството и моделите i8 и i3.
Новият BMW Серия 7 е първият автомобил в сегмента, който предлага лазерни фарове, които осигуряват обсег на дългите светлини от 600 метра. В сравнение със серийните LED фарове това означава двойно увеличение на обсега на фаровете, което досега изглеждаше невъзможно. Освен тези качества, лазерните диоди консумират и около 30% по-малко енергия от тази на иначе икономичните LED фарове.
В търсене на максималното представяне на Серия 7 инженерите на BMW са намерили допълнителна функция на емблематичната за компанията двойна бъбрековидна радиаторна решетка. Когато радиаторите зад нея нямат нужда от охлаждане от целия въздушен поток, автоматично решетките на двойните "бъбреците" се затварят и по този начин се подобрява аеродинамичната ефикасност най-вече при движение с висока скорост.
8-степенната автоматична трансмисия поставя стандарти от години. В BMW нямат намерение да спрат развитието й и за момент. Баварците продължават фино да подобряват всеки един детайл от сложната като часовников механизъм трансмисия. Това води до понижен разход в комбинация с подобрена динамика.
Автоматичната кутия работи рамо до рамо с навигационната система, така че в зависимост от трасето, осигурява или спортни и спонтанни реакции от режим SPORT, или ориентирана към по-висок комфорт програма на превключване с по-редки смени на предавките при режим COMFORT.
BMW Серия 7 се оборудва стандартно с въздушно окачване на предната и задната ос за всички версии. Флагманът във флотилията BMW M760Li xDrive атакува пътищата с 610 кс и 800 Нм въртящ момент. За да успеете да предадете цялата тази мощ на асфалта, работи динамичен контрол на амортисьорите, които чрез електромеханичната система позволяват прецизно компенсиране на наклоняването на каросерията при бързо движение по завои.
Чувството зад волана на голямата луксозна лимузина е много директно – както при по-спортните модели на BMW, но е намерен перфектният баланс, без да се жертва очакваният от седма серия максимален комфорт. За това помага и активното кормилно управление, което в зависимост от скоростта адаптира ъгъла на завиване на предните и задните колела и подобрява управлението, стабилността и маневреността.
Двойното задвижване на BMW xDrive, което праща по-голяма част от мощността към задните колела, разпределя задвижващата сила в зависимост от ситуацията и актуалното сцепление между четирите колела и по този начин осигурява максимално сцепление и динамика на управлението, елиминирайки недозавиване или презавиване.
Сърцето на Серия 7 са неговите двигатели. BMW ти дава богат избор, като към бензиновите и дизеловите версии се присъединява и Plug-in хибридът BMW 740e, който, както и останалите, може да бъде поръчан с дълга база като 740Le и със задвижване на четирите колела при 740Le xDrive.
Версии на новото BMW Серия 7:
BMW M760Li xDrive:
12-цилиндров бензинов двигател, M Performance TwinPower Turbo технология с два mono-scroll турбокомпресора, High Precision Injection и променливи фази на газоразпределение (Double-VANOS);
Работен обем: 6592 см3
Макс. мощност: 610 к.с.* при 5500 об/мин., Макс. въртящ момент: 800 Нм от 1500 об/мин.;
Ускорение (0–100 км/ч): 3,7 секунди, Максимална скорост: с опционалния M Driver’s пакет : 305 км/ч (ограничена); Комбиниран разход на гориво: 12,6 л/100 км**, Комбинирани CO2 емисии: 294 г/км**, Стандарт за вредни емисии: EU6.
BMW 750i xDrive (BMW 750Li xDrive): V8 бензинов двигател (два Twin Scroll турбокомпресора, директно впръскване, VALVETRONIC, двоен VANOS) Работен обем: 4 395 см3 ,
Мощност: 450 к.с. при 5 500 – 6 000 об/мин, Макс. въртящ момент: 650 Нм при 1 800 – 4 500 об/мин,
Ускорение [0 – 100 км/ч]: 4,4 сек. (4,5 сек), Максимална скорост: 250 км/ч, Среден разход на гориво*: 8,3 – 8,1 л (8,5 – 8,3 л)/ 100 км, CO2 емисии*: 194 – 189 г/ км (197 – 192 г/ км) Норма за вредни емисии: EU6.
BMW 740i (BMW 740Li): редови шестцилиндров бензинов двигател (Twin Scroll турбокомпресор, директно впръскване, VALVETRONIC, двоен VANOS), Работен обем: 2 998 см3 ,
Мощност: 240 кВт/326 к.с. при 5 500 – 6 500 об/мин, Макс. въртящ момент: 450 Нм при 1 380 – 5 000 об/мин,
Ускорение [0 – 100 км/ч]: 5,5 сек. (5,6 сек.), Максимална скорост: 250 км/ч, Среден разход на гориво*: 7,0 – 6,6 л (7,0 – 6,6 ла)/100 км, CO2 емисии*: 164 – 154 г/км (164 – 154 г/км), Норма за вредни емисии: EU6.
BMW 740e (BMW 740Le, BMW 740Le xDrive): редови четирицилиндров бензинов двигател (Twin Scroll турбокомпресор, директно впръскване, VALVETRONIC, двоен VANOS), Работен обем: 1 997 см3 ,
Мощност: 258 к.с. при 5 000 – 6 500 об/мин, Макс. въртящ момент: 400 Нм при 1 250 – 4 800 об/мин, технология BMW eDrive със синхронен електромотор, Мощност: 70 кВт/95 к.с., Въртящ момент: 250 Нм, високоволтова литиевойонна батерия,
Обща системна мощност: 326 к.с., Ускорение [0 – 100 км/ч]: 5,6 сек. (BMW 740Le: 5,7 сек., BMW 740Le xDrive: 5,5 сек.), Максимална скорост: >240 км/ч, Максимална скорост в електрически режим: 120 км/ч (електронно ограничена); електрически пробег**: 40 км (BMW 740Le: 40 км, BMW 740Le xDrive: 37 км),
Среден разход на гориво**: 2,1 л/100 км (BMW 740Le: 2,1 л, BMW 740Le xDrive: 2,3 л), 12,5 кВтч/100 км (BMW 740Le: 12,5 кВтч, BMW 740Le xDrive: 13,0 кВтч), CO2 емисии**: 49 г/км (BMW 740Le: 49 г/км, BMW 740Le xDrive: 53 г/км), Норма за вредни емисии: EU6. * Данни в ЕС тестови цикъл, в зависимост от избрания размер гуми. ** Предварителни данни в ЕС тестови цикъл за Plug-in хибридни автомобили, в зависимост от избрания размер гуми.
Дизелови модели:
При BMW 750d xDrive и BMW 750Ld xDrive дебютира напълно новоразработен редови шестцилиндров дизелов двигател. Технологията BMW TwinPower Turbo на трилитровия агрегат включва четири турбокомпресора. С мощност от 400 к.с. и максималния си въртящ момент от 760 Нм новият шестцилиндров двигател е най-мощният дизелов агрегат, монтиран някога в BMW.
BMW 750d xDrive ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,6 секунди (BMW 750Ld xDrive: 4,7 секунди), Новият дизелов двигател впечатлява и с изключително нисък разход на гориво замощността си. Средният разход на гориво на BMW 750d xDrive и BMW 750Ld xDrive е между 5,9 и 5,7 л/ 100 км, СО2 емисиите и на двата модела са между 154 и 149 г/ км (данни в ЕС тестови цикъл, в зависимост от избрания размер гуми).
BMW 730d (BMW 730Ld): редови шестцилиндров дизелов двигател с технология BMW TwinPower Turbo (турбокомпресор с променлива геометрия, директно впръскване Common Rail),
Работен обем: 2 993 см3 , Мощност: 195 кВт/ 265 к.с. при 4 000 об/мин, Макс. въртящ момент: 620 Нм при 2 000 – 2 500 об/мин, Ускорение [0 – 100 км/ч]: 6,1 сек. (6,2 сек.),
Максимална скорост: 250 км/ч, Среден разход на гориво*: 4,9 – 4,5 л (5,0 – 4,6 л)/100 км, CO2 емисии*: 129 – 119 г/км (132 – 122 г/км), Норма за вредни емисии: EU6.
BMW 730d xDrive (BMW 730Ld xDrive): редови шестцилиндров дизелов двигател с технология BMW TwinPower Turbo (турбокомпресор с променлива геометрия, директно впръскване Common Rail),
Работен обем: 2 993 куб. см, Мощност: 195 кВт/265 к.с. при 4 000 об/мин, Макс. въртящ момент: 620 Нм при 2 000 – 2 500 об/мин, Ускорение [0 – 100 км/ч]: 5,8 сек. (5,9 сек),
Максимална скорост: 250 км/ч, Среден разход на гориво*: 5,2 – 4,8 л (5,2 – 4,8 л)/100 км, CO2 емисии*: 137 – 127 г/км (137 – 127 г/км), Норма за вредни емисии: EU6.