Фактът, че Маркес спечели петата си титла в мотоциклетизма още миналия месец на японската писта "Мотеги", не означава, че напрежението е паднало от плещите му. Желанието му да отиде във Валенсия и да се забавлява пред родни фенове и приятели без притеснения не е много реалистично.
Докато Марк стана световен шампион, Honda все още не са спечелили титлата при конструкторите. За момента те водят с 21 точки в шампионата, но първото им място е далеч от сигурно.
Отличието при конструкторите не е толкова известно в сравнение с еквивалента си във Формула 1, но не трябва да си Айнщайн, за да разбереш, че за самите производители това е много по-важно отколкото за феновете. За разлика от Формула 1, в MotoGP не е определено точно заплащане за отборите и съществена разлика що се отнася до парите за първия и втория конструктор в класирането няма. Всичко се свежда до състезателния дух.
Въпреки ниския си статут на известност, отличието при конструкторите има дълга история. В началото, малко след Втората световна война, титлата при конструкторите се печели от производителя, който снабдява с мотор световния шампион. Впоследствие точковата система става отделна.