BMW Group докладва резултатите си от началото на годината до август

BMW Group докладва резултатите си от началото на годината до август

2016 г. е най-успешната по отношение на търговската реализация на BMW Group година. В периода от началото на годината до края на месец август 1 508 659 автомобила BMW, MINI и Rolls-Royce, са доставени на клиенти в цял свят. Този резултат представлява ръст от 5,5 %. С 1 282 511 доставки марката BMW увеличава реализацията си с 5,5 % до 1 282 659 автомобила. При MINI в годината преди смяната на един от най- популярните модели на марката MINI Countryman търговският резултат е също положителен +5.7% Rolls-Royce бележи малък спад в търговската реализация -1,4%, но запазва изключително стабилно финансово представяне. Към август BMW Motorrad постига ръст на доставките от 2,5 % преди предстоящото въвеждане на редица нови модели на марката. 

Най-новата попълнение в продуктовата гама на Групата суб-бранда BMW i Performance вече предлага 5 модела BMW с електрифицирано задвижване и се радва на все по-добър прием на редица пазари. Общите доставки, заедно с тези на моделите на BMWi, на автомобили с алтернативно задвижван към август 2016 вече надхвърля годишния резултат за 2015 г. и възлиза на 33 664 автомобила. Макар и с още несъществен дял в общите продажби тези автомобили стават все по-важни по отношение на пазарното присъствие и представяне в някои държави. 

В България BMW Group към края на август е доставила 541 автомобила с марка BMW (-1,6%), 46 с марка MINI (-1,3%) и 42 мотоциклета BMW (-4,5 %). Компанията запазва лидерската си позиция в премиум сегмента, а пазарният й дял, остава стабилен. Очакванията са към края на годината при марката BMW и BMW Motorrad да бъде достигнат едноцифрен ръст в сравнение с годишния резултат за 2015 г. При MINI предстои да бъде разкрит пълният потенциал на новото MINI Clubman. 

Анализът на структурата на националните продажби показва балансирано представяне на моделите от цялата палитра. Най-голям дял отново има BMW X5 с 16% от доставките, следван от друг представител на BMW X семейството - новото BMW X1 с 13% от общата реализация и съвсем близо като резултат BMW X6, 13% . Разпределението по модели в X семейството е относително балансирано с малко свръхпропорционално представяне на BMW X5. (BMW X5 - 28%, BMW X1 – 22%, BMW X6 – 22%, BMW X4 – 13% и BMW X3 – 15% от всички BMW X автомобили). 

Представянето на суб-бранда М на българския пазар продължава да набира скорост. Общият брой реализирани M автомобили за първите осем месеца на 2016 г. надхвърля годишният резултат от предходната година, а изборът на клиентите обхваща цялата палитра от предложения. Най-популярният модел е BMW X6 M с 32 % от доставките, следван от BMW M4 - 28 % и BMW X5 M с 16 %. Следват новото BMW M 2 Купе – 12%, BMW M3 (8%), BMW M4 GTS Coupe с 4%. 

По отношение на разпределението на основните елементи на силовия тракт и през настоящата година близо 90% от реализацията да е на автомобили оборудвани с интелигентната система за задвижване на четирите колела BMW xDrive, която вече се предлага в повече от 100 модификации от почти всички моделни серии. Популярността на системата xDrive се дължи не само на нейните характеристики, възможности и ефективност, но и на многообразието на модели, при които тя може да бъде избрана, а също и на особености свързани с климата, релефа и състоянието на пътната мрежа в страната. 

По отношение на задвижването изборът на клиентите на BMW затвърждава тенденцията, характерна и за европейския пазар, като цяло, на доминация на дизеловите агрегати. Те съставляват 90% от реализираните на българския пазар автомобили. Що се отнася до компановката – традиционно най-популярни сред клиентите на BMW са шестцилиндровите редови двигатели, които са предпочетени в 48% от доставените автомобили. Нараства популярността на четирицилиндровите редови двигатели с принудително пълнене, които осигуряват отличен баланс между динамично представяне и ефективност при мощност до 192 к.с. Този агрегат е предпочетен в 45% от доставките, като осем- и трицилиндровите двигатели заемат дял от съответно 4% и 3% от реализацията. 

При MINI два са основните модели, които оформят търговския резултат на марката – класическото MINI Hatch 26% и MINI Countryman, който дори и в последната година на производството си запазва дял от почти 40%. MINI Clubman e модел, който има потенциал да разшири пазарното си присъствие благодарение на изключителната си функционалност, 

При BMW Motorrad традиционните за марката модели като R 1200 GS, R 1200 GS Adventure формират над 30% от търговската реализация, въпреки това нараства и популярността на отдаващият почит на традиционните кафе рейсъри модел - R nine T, чийто пазарен дял вече надхвърля 10%. Нарасналото търсенето на мотоциклети и разширяването на моделната палитра на BMW Motorrad съвсем естествено водят и до необходимостта от разширяване на пазарното присъствие, затова се разширява и дилърската мрежа на мотоциклетното подразделение на BMW Group в страната. В съвсем кратки срокове предстои да започне работа вторият BMW Motorrad дилър в страната - Варна Карс. 

Развитие на дилърската мрежа.

Инвеститорите в дилърската мрежа на BMW през последните години насочват своите усилия и инвестират изключително интензивно не само в подобряването на цялостните резултати, но и в изграждането и обновяването на своите автосалони, по най-високите премиум стандарти на BMW. В края на миналата година Бова Кар отвори изцяло нов продажбено-сервизен комплекс в град Бургас. През месец октомври официално ще отвори врати разширеният център на BMW в гр. Варна, вече и като дилър на BMW Motorrad. 

Наред с това се търсят и нови начини за по-близък контакт с потребителите, при това на места, които те посещават и с работно време, съобразено с тяхното удобство. Първият в страната Pop-up show room вече работи в Мол Парадайс в София. Предстоят и нови проекти, които ще бъдат обявени преди края на настоящата година, включително за поддръжка и реализация на автомобилите BMW i. 

Паралелно продължават процеси на сертификация за всички технически дейности. 

Финансови услуги

Все по-голямо значение на българския автомобилен пазар придобива развитието на финансови продукти и услуги. Около 65% от търговската реализация на BMW Group България е с лизингово финансиране.

Партньор на BMW Financial services за страната е Уникредит лизинг, като съвместно са създадени и се развиват многообразие от финансови продукти, със специфични за различните сегменти атрактивни индивидуални условия. Най-новият продукт е лизингова схема за сегмента на малките и компактни автомобили с 0% и срок на изплащане до 60 месеца. 

BMW Group празнува 100 годишен юбилей.

На 7 март 2016 г. BMW Group се присъедини към малкото компании, които могат да се похвалят със стогодишна история. През цялото това време компанията се е стремила да бъде напредничава и с ясна визия насочена към бъдещето. Затова не е изненада, че вместо да погледне назад в изпълнената с предизвикателства история при отбелязването на 100 годишния юбилей компанията насочва поглед към нещата, които предстоят в бъдеще и да си представи как ще живеем и придвижваме в бъдеще: как обществото, икономиката, условията на живот - и следователно мобилността - ще се променят? Какви възможности ще открият новите технологии? Как дигитализацията и свързаността засегнат нашите автомобилни нужди? 

За да отговори на тези въпроси, BMW Group формулира шест основни хипотези за индивидуалната мобилност в следващите десетилетия, базирани на ключови тенденции и прогнози за бъдещето. 

Мобилността се диверсифицира.

Нови форми на мобилност ще създадат безброй възможности за хората да се придвижват до там където искат. BMW Group се стреми да играе роля в оформянето на тези бъдещи форми на мобилност. 

Свързаността се превръща във втора природа.

В бъдеще, всичко ще бъде свързано. В BMW Group вярваме, че дигитализацията и цифровата интелигентност са предназначени да служат на хората. Това е единственият начин те постоянно да подобряват качеството на нашия живот. 

Мобилността се предлага "по поръчка".

Мобилността ще бъде все по-гъвкава и съобразена с индивидуалните нужди. В бъдеще, персонализираната мобилност автоматично ще се гарантира, че хората са в състояние да използват най-подходящото средство за транспорт и предпочитан маршрут до желаната дестинация. BMW Group ще предлага внимателно координирани продукти и услуги, за да им осигури това. 

Технологията се доближава до човека.

Технологиите стават все по-умни. BMW Group вярва, че иновациите са от полза за хората, само ако те са прости и лесни за използване. В нашата визия, технологиите трябва да могат да се учат от и да се адаптират към хората, така че да бъдат по-малко технически, а да бъдат по-човешки и по-познати. 

Енергията става енергия без емисии.

В бъдеще, енергия все повече ще идва от възобновяеми източници. BMW Group има ясна визия за екологично съвместими превозни средства конструирани с използването на възобновяеми енергийни източници и рециклируеми без генериране на вредни емисии. Компанията работи, за да постигне статут на изцяло устойчива компания. 

Социалната отговорност в всеобхватна.

В бъдеще ще стане още по-важно за глобални компании като BMW Group да поемат отговорност за околната среда, но също така и за хората, пряко или непряко, ангажирани в сферата им на дейност. Един аспект - както по отношение на международните служители от повече от 100 различни националности, така и за обществеността в различните локации на осъществяване на корпоративната дейност - е да се насърчава междукултурния обмен и да се подобрява живота. BMW Group вече поддържа над 200 екологични и социални проекти в над 42 страни, свързани със служителите на компанията и местните общности, за да се постигне максимален ефект в бъдеще. (За да разберете повече за корпоративно и междукултурната отговорност на BMW Group, посетете: www.bmwgroup.com/responsibility). 

Тези шест приоритетни области обхващат визията за бъдещето на BMW Group. Те са също основата и вдъхновението за създаването на концептуални, визионерски превозни средства, които компанията представя пред световната общественост, в рамките на отбелязването на своя вековен юбилей. 

Всяка марка на BMW Group интерпретира мобилността на бъдещето по начин, който отразява нейните конкретни ценности:

BMW VISION NEXT 100 предоставя поглед върху начина, по който ще изглежда в бъдеще "Радостта от шофирането".

MINI VISION NEXT 100 предлага напълно индивидуализиранa, на разположение по всяко време форма на градската мобилност.

Rolls-Royce VISION NEXT 100 въплъщава автомобилния лукс "по поръчка".

Концепцията BMW Motorrad VISION NEXT 100 олицетворява удоволствието от мотоциклетизма в бъдещето и обещава неограничена свобода. 

Мотото на активностите посветени на годишнината е THE NEXT 100 YEARS – СЛЕДВАЩИТЕ 100 ГОДИНИ. Същата насоченост се демонстрира и от логото и новата корпоративна идентичност на фирмата. Корпоративната идентичност включва и специална нова емблема, която се състои от четири триъгълника, които са комбинирани в стрела. Тя символизира насочеността към бъдещето и напредъка. Четирите отделни елемента на емблемата символизират четирите ключови характеристики на BMW Group: отговорност, доверие, новаторски дух и успех. Те отразяват и многообразието на фирмата, на нейните марки и работници.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти