Италианският пилот на Ducati Андреа Довициозо спечели първата си победа в MotoGP пред родната публика на "Муджело", както и първата си победа на суха писта след впечатляващо, уверено и безпогрешно представяне по време на състезанието за Гран При на Италия - шести кръг от календара на MotoGP. На второ място остана Маверик Винялес, следван от още двама италианци - Данило Петручи със сателитен Ducati и идола на мотоциклетните тифози на Апенините - Валентино Роси. Това е първата победа на италиански представител на "Муджело" от осем години насам, като последната такава бе осигурена от Валентино Роси през 2008-а. Успехът на Довициозо е и първият, при който италианец печели в Италия с италиански мотоциклет.
Доктора стартира отлично от втората позиция, изпревари Винялес и поведе колоната от мотоциклетисти, а впоследствие на лидерското място успяха да се задържат за кратко неговият млад съотборник, стартирал от полпозишън, както и Хорхе Лоренсо преди Довициозо да си спечели първата позиция десет обиколки преди финалната права и да не я изпусне до края.
Съотборникът на Довициозо – Хорхе Лоренсо също стартира много добре, но не успя да задържи темпото си и отпадна от лидерската група още преди състезателната дистанция да бъде преполовена. Той излезе начело обиколка след старта, когато Винялес допусна грешка. Метри по-късно обаче Доктора си върна челната позиция и остави зад себе си Винялес и Лоренсо. В третата обиколка Довициозо изпревари Лоренсо и зае третата позиция.
Напрегнатото начало продължи и в третата обиколка, когато Винялес изпревари Роси и Доктора започна постепенно да изостава, като скоро бе изпреварен и от Довициозо и зае третото място. Данило Петручи започна едно от най-добрите си състезания в кралския клас също много умело. Той стартира девети, но още след първите обиколки зае четвъртата позиция, изпреварвайки първо Маркес, а после и Лоренсо.
Винялес, Довициозо и Роси започнаха да се откъсват от останалите пилоти, като първите двама сменяха многократно местата си. Маркес с огромни усилия стигна едва до петата позиция шест обиколки след старта благодарение на грешка на Лоренсо, а малко по-късно Петручи също се откъсна от втората група и започна да настига Роси.
По средата на състезателната дистанция разликата между Петручи, който бе четвърти, и петия Маркес бе в размер на две секунди, а световният шампион бе изпреварен от още един сателитен пилот на Ducati – Алваро Баутиста.
Десет обиколки преди карирания флаг дойде и най-добрата възможност на Довициозо, който се възползва и излезе начело, оставяйки Винялес зад себе си, а Петручи вече бе започнал да притеснява сериозно Доктора и скоро зае третата позиция. Винялес допусна още една грешка след като загуби лидерството си и допусна пред себе си Петручи и Роси, но не за дълго.
Доктора започна да топи изоставането си пет обиколки преди края, но не успя да спечели позиции и финишира четвърти. В предпоследната обиколка пък Винялес даде всичко от себе си и изпревари Петручи, но опитите му да настигне Довициозо не се увенчаха с успех.
Метри преди финала се случи и единственият сериозен инцидент на италианската писта. Ветеранът от Honda Дани Педроса изгуби контрола върху машината си и падна, удряйки сателитният пилот на Honda Кал Кръчлоу, докато двамата се намираха на външната граница на топ 10. Британецът избухна срещу Педроса, а останалите пилоти, които не успяха да финишират, бяха състезателят с КТМ Пол Еспергаро и неговият брат с Aprilia Алейш.
С днешния подиум Винялес увеличи преднината си в генералното класиране и вече има актив от 105 точки, а зад него се намират победителят от днес Довициозо със 79 и Валентино Роси със 75. Световният шампион Маркес е с 68 на четвъртата позиция.
ПЪЛНИТЕ РЕЗУЛТАТИ ОТ ГРАН ПРИ НА ИТАЛИЯ
Целият състезателен уикенд се проведе в памет на световният шампион на MotoGP за сезон 2006 Ники Хейдън, който загина пет дни след трагичен инцидент с велосипед. На сутрешната загрявка преди състезанието той бе почетен със запазване на тишина за 69 секунди – номерът, с който Хлапето от Кентъки се състезаваше в кралския клас на мотоциклетизма. Номерът му присъстваше и на каските и мотоциклетите на редица пилоти, включително и на специалната каска на Валентино Роси за домашното му състезание.