Opel Insignia - колата с най-ниски разходи в класа си

Opel Insignia - колата с най-ниски разходи в класа си

Новата Insignia е икономическо чудо в средния клас, твърдят от Opel и обясняват, че купувачите на флагмана получават по-изгоден като ниво на цялостните разходи за притежание (Total Cost of Ownership, TCO) автомобил спрямо сравнимите конкуренти в едросерийния и премиум сегмент на средния клас. Това прави Insignia Grand Sport и Sports Tourer изключително атрактивни както за частни, така и за корпоративните клиенти.  

Съгласно актуалните калкулации и на базата на актуалните цени цялостните разходи за притежание за предлаганата в Германия Insignia Grand Sport Business Edition с 1.6-литров турбодизел и мощност 136 к.с. имат изключително ниската стойност от  0.35 евро на километър. Това е с повече от четири цента по-малко от постигнатото от най-близкия конкурент. Подобна е ситуацията с идентично задвижваната и оборудвана Insignia Sports Tourer: съответстващите цялостни разходи за притежание са под 0.38 евро на километър. Insignia Sports Tourer Business Edition с 2.0-литров турбодизел с мощност 170 к.с. също впечатлява с изключително ниски стойности на този параметър – едва 0.38 евро на километър изчислени на споменатата по-горе база. Най-близката стойност на конкурентен модел е почти 0.42 евро за километър.  

Не само дизеловите варианти на Opel Insignia обаче бележат подобни стойности – ниските разходи за притежание се отнасят и за бензиновите модели: например за предлаганото в Германия ниво Business Edition с 1.5-литров Turbo ECOTEC двигател със 165 к.с. също е изключително икономически ефективно като във версия Grand Sport постига стойност от 0.43 евро, а във версия Sports Tourer едва 0.44 евро на километър.

Цялостните разходи за притежание се изчисляват на базата на поддръжката, застраховката, разхода на гориво (официални данни, базирани на Новия Европейски Цикъл на шофиране NEDC, съгласно Регламент (EC) No 715/2007 и Регламент (EC) No 692/2008 в съответно приложимите версии) и данъците, както и с отчитане на очакваната остатъчна стойност след три години и 90 000 километра (за дизелови автомобили) или пет години и 100 000 километра (бензинови автомобили). Те се основават на данните осигурени от независимата организация за оценка на разходите за притежание Audatex Cost-of-Ownership Solutions през есента на 2017 г., както и актуалната GDV застрахователна класификация на typklasse.de. Цените на горивата, използвани при изчисляването са от данните на  www.benzinpreis.de (моментно състояние октомври 2017 година: бензин - 1.374 евро/литър, дизелово гориво – 1.188 евро/литър), публикувани в ams autokauf през есента на 2017 г.. Данните за остатъчната стойност са базирани на прогнозите на Bähr & Fess Forecasts.

По този начин Opel Insignia предлага атрактивен цялостен пакет, който е привлекателен за клиентите и експертите. Въпреки че най-младото поколение на флагмана на Opel се движи по европейските пътища от едва няколко месеца, то вече получи множество награди. Сред тях са „Златен волан” 2017 в Полша (Auto Swiat) и Словения (Auto Bild) както и “Best Car 2017” (Fleet Cars & Vans, Fleet Auto Premium) в Полша и “Fleet News of the Year” (FLEET Magazine) в Чехия.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички