Гледай на живо

Пирин и Добруджа не излъчиха победител в дербито на кръга от Втора лига - на живо с отзивите от Благоевград

Приятните страни на зимата – спокойствие на сняг и лед с Opel

Приятните страни на зимата – спокойствие на сняг и лед с Opel

С многобройните си мерки и системи за осигуряване на безопасността и комфорта на водача и пътниците, автомобилите на Opel създават оптимални условия за по-безопасно и по-спокойно шофиране през зимата. С адаптивното задвижване на всички колела (AWD), системата IntelliLux LED на предните светлини и отоплението на волана, моделите на Opel са готови и за най-сериозните изпитания, с които може да ни сблъска зимата.

От ключово значение е използването на гуми с дълбочина на протектора от минимум четири до пет милиметра и на възраст не повече от шест сезона. Осигуряването на оптимално сцепление на хлъзгави настилки е също толкова важно, колкото и изборът на правилните гуми. В зависимост от модела, Opel предлага интелигентни системи за контрол на сцеплението от IntelliGrip до адаптивно задвижване на четирите колела с функция torque vectoring. При системата IntelliGrip на новия Opel Grandland X, водачът може да направи своя избор между пет различни режима - включително за движение на кал и сняг. IntelliGrip адаптира разпределението на въртящия момент към предните колела, позволява приплъзване при необходимост и адаптира алгоритъма на взаимодействието между педала на газта и силовия тракт. При съчетание с автоматична предавателна кутия, IntelliGrip оптимизира моментите на превключване в съответствие с актуалната пътна обстановка и стил на шофиране, повишавайки допълнително безопасността и комфорта на пътуване.

По желание клиентите могат да вземат и решение за незабавно преминаване към задвижване на всички колела, за да си осигурят максимална сигурност при движение на хлъзгава настилка или терен. Бестселърът в SUV класа Opel Mokka X например, е отличен пример за максимална стабилност на кал, сняг и лед – при него  адаптивната система за задвижване на четирите колела AWD разпределя въртящия момент според конкретната ситуация в рамките на части от секундата - от икономично 100% предно предаване до 50:50 между колелата на предния и задния мост, осигурявайки максимално сцепление с терена. Режимът на двойно предаване се активира за кратко след всяко стартиране на двигателя и натискане на педала на съединителя от страна на водача, за да се предотврати евентуална загуба на сцепление и пробуксуване на колелата при потегляне. След това целият въртящ момент се насочва към предните колела, освен ако вида на пътната отсечка или условията на сцепление на настилката не налагат друг вид разпределение на тягата.

За постигане на максимално високо равнище на динамика и ефективност, новият Opel Insignia разчита на адаптивна система за задвижване на четирите колела с функция torque vectoring и задвижващ модул на задния мост, който използва система от два съединителя без диференциал. Системата за двойно предаване на Insignia е в състояние да насочва въртящия момент напълно независимо към едното, към другото или и към двете задни колела, осигурявайки възможност за действие на функцията torque vectoring във всички режими на работа и движение на автомобила. При завиване например, по-висок въртящ момент се насочва към външното задно колело, което предизвиква ефект на завъртане около вертикалната ос и улеснява движението по избраната траектория. В резултат на това Insignia влиза по-прецизно в кривата на завоя и реагира по-спонтанно на командите на водача.

Светлините

Адаптивната матрична LED система на Opel (общо 32 светодиодни елемента, по 16 от всяка страна при последното поколение на новата Insignia) се адаптира активно към конкретната пътна обстановка и дава възможност за шофиране с постоянно включени дълги светлини без опасност от заслепяване на останалите участници в движението. Също така, системата позволява на водача да види по-рано отколкото при конвенционалните къси светлини намиращите се в близост до пътя хора или животни.

Размразяване и отопление

По принцип планирането на допълнително време за разчистване на автомобила от сняг и лед преди потегляне е много добра идея, но клиентите на Opel могат спокойно да се освободят от това задължение, ако автомобилът им е оборудван с допълнително стационарно отопление. Благодарение на таймера с дистанционно управление и автоматичното програмиране в зависимост от данните на температурните сензори, пътническото пространство може да бъде уютно затоплено, двигателят да е загрят, а ледът по прозорците размразен още преди да седнете зад волана. При това стационарното отопление не изпълнява единствено комфортна функция. При топъл двигател, моторното масло и каталитичният конвертор достигат по-бързо до оптималната си работна температура, вследствие на което износването и количествата на емисиите при студен старт значително се намаляват. Допълнителното фабрично монтирано стационарно отопление се предлага при лекотоварните модели Opel Vivaro и Movano, както и на леките автомобили Corsa, Astra, Cascada, Mokka X, Insignia и Zafira.

Също толкова полезни са и мерките за борба с леда и снега като системите за отопление на външните огледала и челното стъкло при Opel Insignia и Grandland X. Фините нагревателни елементи, вградени в предното стъкло го размразяват безшумно и удобно само с натискането на един бутон. Отоплението на челното стъкло елиминира напълно и запотяването във влажни условия, с което подобрява допълнително видимостта и безопасността на движението.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички