Гледай на живо

Очаквайте в 16:00: Младите надежди на ЦСКА - София се подготвят за реванша с Генк

Рос Браун: Катастрофата между Рикардо и Верстапен беше неизбежна

Рос Браун: Катастрофата между Рикардо и Верстапен беше неизбежна

Може би най-запомнящото се събитие от Гран при на Азербайджан беше катастрофата между двата Ред Була в обиколка 39. Освен че тя повлия на крайния изход на цялото състезание, сблъсъкът между съотборниците Рикардо и Верстапен беше толкова спорен, че все още продължават дебатите защо се е стигнало дотам и кой е бил виновен. Д-р Хелмут Марко хвърли вината и върху двамата си пилоти, докато колегата му от Мерцедес Ники Лауда изрази мнение, че Макс трябва да бъде обвиняван повече. Интересно е мнението на една от най-опитните фигури в историята на Ф1 – настоящия спортен директор на Формула 1 Рос Браун. Англичанинът е работил за Бенетон, Ферари, Хонда, Мерцедес, както и за своя собствен тим Браун Джи Пи. Според него причината за инцидента се крие в аеродинамиката на колите през 2018.

"Не искам да коментирам кой може или трябва да бъде държан под отговорност, както и дали трябва да има отборни заповеди по време на състезание, но смятам, че решението на стюардите беше в правилна посока" заяви Браун. Той, обаче, пожела да коментира техническата страна на проблема. "След като Даниел установи своята траектория, и Макс смени посоката, за да я блокира, австралиецът се превърна в пътник. Загубата на притискане, която претърпя Рикардо при смяната на позицията на Верстапен, направи невъзможно спирането на задната кола". С други думи, предният Ред Бул "засмуква" задния, но тъй като дистанцията е минимална, се стига до удар. "Ние винаги говорим за притискателната сила в завоите, но допълнителното сцепление има огромен ефект и върху спирането. Като махнете сцеплението при спиране, това, което се случи в Баку, става неизбежно". Ф1 обяви

промени

в регулациите за аеродинамиката за 2019, които трябва да увеличат изпреварванията, както и да улеснят борбата от близко разстояние. Браун заяви, че катастрофата в Азербайджан е твърде драстичен пример, но все пак за пореден път подчертава необходимостта да се адаптират правилата по такъв начин, че колите да могат да се управляват по-лесно при подобни условия.

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg

 

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички