Миналата неделя десетина обиколки преди финала на Гран При на Австралия Люис Хамилтън все още имаше шанс да спечели първата си победа за 2018 година въпреки грубата стратегическа грешка, допусната от отбора му Мерцедес. Въпреки това защитаващият титлата си от миналия сезон британец предпочете да не рискува в битката до последния метър срещу основния си конкурент в последните години Себастиан Фетел от Ферари, намали режима на работа на двигателя си и го запази за предстоящите състезания.Това преди няколко години би звучало като развяване на белия флаг, а и самият Хамилтън не би приел подобен сценарий, дори и да му бе наредено да го изпълни по радиото от бокса. Този сезон обаче правилата са още по-строги към използването на нови двигатели, като отборите разполагат само с три задвижващите единици, преди да започнат да понасят наказание за всяка следваща смяна в сезон с общо 20 състезания."В края на състезанието двигателят започна да прегрява. Първото нещо, които изникна в съзнанието ми, беше, че трябва да изкарам седем дълги състезание с този двигател. Преди проблема бях на лимита на възможностите му, карах на 110% и явно това се отрази в края. Бях амбициран и вярвах, че мога да притисна Фетел в самия край", коментира Хамилтън."После обаче видях, че гумите ми си отиват и след десетина обиколки вече няма да мога да разчитам на същото сцепление, и предпочетох да не рискувам излишно да приключа с повреден двигател още на старта на сезона. Просто не си заслужаваше само за тези седем точки. От миналата година успявам да виждам голямата картина и това ми помага в стратегически план. Преди това беше в разрез със състезателния дух, който нося в себе си от малко момче. Това може да не се хареса на феновете ми, но такава е реалността днес във Формула 1 и трябва да се придържам към сегашната си стратегия, ако искам да продължавам да печеля титли", завърши британецът.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg