Ръководството на Формула 1 вярва, че потенциалните абонати на новата онлайн услуга F1 TV са около 5 милиона. При цена от около 100 долара на година, това би означавало 500 милиона приходи.
Плановете за F1 TV Pro са за висококачествена услуга, предлагаща стрийминг на състезанията, квалификациите, свободните сесии, пресконференциите и други прояви, пир това без реклами. Първоначалната информация беше, че интернет предаванията ще бъдат достъпни само в някои големи държави. В последствие беше уточнено, че разпространението ще бъде много по-мащабно и ще обхване около 40 държави, сред които е и България.
Либърти няма намерение да ограничава аудиторията – напротив, те се целят в глобален достъп. Единственото, което ги спъва да пуснат F1 TV навсякъде, е, че в много държави местните ТВ разпространители държат правата за онлайн отразяване на Формула 1. Изглежда, че у нас случаят не е такъв, така че българските фенове ще могат да се възползват от новата услуга без да прибягват до "хитрости". Така например, един запалянко в София ще може да гледа F1 TV, докато друг такъв в Лондон няма да може, защото Sky имат договор до 2024 г.
Франк Артхофер, ръководител на дигиталните услуги във Формула 1, вижда сериозен потенциал. "Има две целеви групи. Към първата се отнасят онези фенове, които нямат кабелна ТВ или живеят в държави, където Ф1 е платена ТВ услуга. Те биха могли да се абонират директно към нас. Втората група са най-запалените почитатели на спорта".
Според изчисленията на ръководството, по света има около 500 милиона фенове на Формула 1.
"Ако предположим, че 1 процент от тях са много запалени, това означава, че бихме имали 5 милионна аудитория, на която да предложим новата услуга". Очаква се цената на годишна база да е 100 долара или около 160 лв.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg