Спортният директор на Макларън Ерик Булие разкри, че проблемът на отбора във втория ден от предсезонните тестове на Формула 1 в Барселона е бил причинен от болт на изпускателната система на стойност 2 паунда. Повредата дойде точно когато Стофъл Вандоорн беше в болида и бе записал една от най-добрите обиколки за сутрешната сесия. Наложи се обаче да прибере болида в гаража малко преди обедната пауза, а следобед имаше възможност за едва 10 обиколки.
Това се случи след като през първия ден от подготовката в Испания дясното задно колело на MCL33 се откачи още в шестата обиколка на Фернандо Алонсо за 2018 година. Поради снеговалежите в сряда, третият тестови ден бе напълно провален и Макларън вложиха доста в последната си възможност от този първи предсезонен тест вчера, когато и условията на пистата бяха най-приемливи.
"Проблемът беше в глупав болт, който счупи ауспуха. Някакви 2 паунда ни костваха доста време извън пистата, защото всичко отзад бе изгоряло и трябваше да поправим скоростната кутия. Това бе всичко. Поправката не ни струваше много, но изгубеното време може да се окаже от голямо значение", разкри Булие.
Изненадващо на тестовите дни на "Каталуния" Макларън използваха предимно новите хиперсофт гуми на Пирели, които обаче ще бъдат достъпни на едва няколко състезания през сезона. Булие заяви, че това е била типа гума, с която се е работело най-лесно, но освен нея са се фокусирали и върху медиум опцията. Той разкри и основните цели на отбора за втория заключителен тест другата седмица (6 – 10 март).
"Приоритет е състезателната дистанция, но искаме да направим няколко истински питстопа, защото тази година доста голяма част от екипа ни е нов и имаме нови съоръжения".