Георги Дончев завърши успешно първата половина от "Мисията Нюрбургринг"

Георги Дончев завърши успешно първата половина от "Мисията Нюрбургринг"

През изминалия уикенд българският пилот от Porsche Sports Cup Георги Дончев премина през "уникално и незабравимо изживяване" на легендарното 24-километрово трасе на "Нюрбургринг", наричано "зеления ад", заради ужасяващо предизвикателната си конфигурация от над 80 завоя, повечето от които напълно слепи. Той взе участие в кръг от немския шампионат за издържливост VLN – първото от двете задължителни състезания за получаване на "Nordschleife Permit А" - лиценз за участие в състезания на пистата Нюрбургринг Нордшлайфе, който въведоха преди няколко години от немската федерация по автомобилен спорт - DMSB.

Минималните изисвания за получаване на лиценза са притежание на "Permit B" и завършване на минимум 18 състезателни обиколки в минимум две състезания от сериите VLN, в които задължително трябва да завършиш в топ 75% в класа си. Самият "Permit B" се получава като резултат от онлайн курс и тест, в комбинация с присъствени модули и практическо обучение. След успешно преминатата предварителна фаза, за Дончев остана изпитанието на "зеления ад". Освен скандалната за много от феновете новина, че Георги ще кара BMW за лиценза в 6-часовата надпревара, неговото М235i премина през множество перипети във всяко едно от излизанията си на пистата, както в неговите ръце, така и със съотборниците му зад волана – Кери Шрайнер от немските серии на Формула 4 и Марсел Ленерц от германския BMW Cup, и двамата каращи за същия лиценз.

"Още сутринта по време на квакификацията, разбрах какво означава да се състезаваш с близо 200 коли с чудовищна разлика в скоростта между първите и последните, на трасе с дължина 24 километра, с над 80 завоя, повечето от които слепи и без зони за сигурност, докато постоянно комуникираш с отбора по радиото и гледаш в огледалото дали идва някой, когото трябва да пропуснеш", сподели Георги след надпреварата.

Отборът стартира на 12-о място в класа и 88-о в общото класиране, а първият стинт бе поверен на Марсел, следван от карането на Кери, които успяха да докарат автомобила до 9-а позиция в класа след няколко изпреварвания и отпаднали автомобили. Трети зад волана застана българинът, който успя да запази позицията, въпреки едно нарушение в зона с "code 60' (зона, в която е забранено изпреварването и има ограничение на скоростта от 60 км/ч), което костваше на тима наказание от 55 секунди в бокса. След вторите стинтове на съотборниците му екипът уверено държеше 9-ата позиция с повече от 15 минути пред следващите ги, но при последното сядане на Дончев започнаха сериозни проблеми – първо със спирачките на автомобила, а след това и с вибрация, която се оказа от липсата на някой от болтовете на едно от задните колела на автомобила. След няколко опита за отстраняването на проблема вибрациите останаха и 235-цата не изкара до финала, а остави Георги в последната обиколка да чака до оградата на прочутия Карусел, докато сервизните автомобили го приберат в бокса.

Въпреки тъжния финал, равносметката е позитивна - с много предизвикателства и уникални преживявания, Георги Дончев успя да премине през първата част от своята сертификация за лицензирано участие в състезания на прочутата немска писта. "Това бе безценен опит за мен и едно от най-незабравимите ми преживявания на пистата досега. Не мога да опиша с думи какво е усещането да си точно на тази писта по време на подобно състезание и пожелавам на всеки, които има възможност, да го преживее, защото е наистина незабравимо и спиращо дъха", разказа за изминалия уикенд Дончев и с усмивка напомни, че скоро го очаква не само втората част от това предизвикателство, но и следващият кръг от Porsche Sports Cup на легендарната SPA, както и първото му участие в по-престижното ниво на марковия шампионат – Carrera Cup по-късно през септември.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти