Увеличен интерес към MotoGP заради новите правила

Главният изпълнителен директор на Дорна, компанията собственик на търговските права на MotoGP, Кармело Еспелета разкри, че организаторите на шампионата са били потърсени от различни производители, които са проявили интерес към влизането в него през 2027 година.

Тогава в кралския клас ще бъдат въведени новите технически правила, които бяха обявени официално в началото на седмицата. Те предвиждат по-малки двигатели, по-опростена аеродинамика и премахването на приспособленията за приклякане на моторите.

Обявиха официално новите технически правила за MotoGP

По думите на Еспелета в последните дни различни производители са проявили интерес към включване в MotoGP в близко бъдеще. Испанецът обаче отказа да назове конкретни имена, но е почти сигурно, че в тази група е и БМВ, тъй като за интереса на баварците се говори от известно време насам.

БМВ е все по-близо до участие в MotoGP

„Ние бяхме потърсени от различни производители, но всички те чакаха да видят какви точно ще са новите правила. Ние сме много щастливи, че имаме пет производителя в MotoGP в момента. Това е невероятна колаборация. Начинът, по който ние говорим с тях и как те ни помогнаха при оформянето на новите правила.„Но да, има различни производители, които проявяват интерес да станат част от шампионата в бъдеще. Тяхната идентичност остава конфиденциална между тях и нас“, заяви Еспелета пред медиите в Льо Ман.

MotoGP на път да загуби второ състезание за 2024 година

Неговият син Карлос, който е спортен директор на шампионата, обясни, че единствено настоящите пет производителя са имали глас при оформянето на новите правила. Той също така говори и за броя на моторите на стартовата решетка. След оттеглянето на Сузуки в края на 2022 в MotoGP участват 11 отбора с по два мотора всеки.

„Ние опитахме да направим спорта най-добрия възможен за настоящите пет марки. Предполагахме, че ще има интерес и от нови, защото в правилата има логика и ще направим MotoGP по-добър. Нямаше конкретни дискусии с външни производители, които да са повлияли на правилата за 2027 година.„Имахме много разговори за броя на моторите в спорта. Има си конкретни причини даден производител да има повече мотори от друг, а именно защото той предлага по-добри комерсиални условия на сателитните отбори.„За мен системата с шест независимо отбора е много добра. Имаме пет заводски екипа и шест сателитни, това са много добри комерсиални времена, защото помни преди години, когато нещата бяха много по-различни.„За 2027 не мислим да увеличаваме много броя на моторите, защото за нас е важно да запазим устойчивостта на шампионата. Ако се появи нов производител, то той ще може да работи с един от независимите отбори, но за нас е важно да запазим настоящата комерсиална обстановка.„Не мисля, че ще е нужно в бъдеще да ограничаваме отделните марки до максимум четири мотора или нещо подобно. За нас целта е да запазим икономическата ситуация в шампионата“, обясни Еспелета-младши.

Снимки: Red Bull Content Pool

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти