Милър: Аеродинамиката е най-евтиният начин моторите в MotoGP да бъдат подобрени
През последните години аеродинамиката започна да става все по-важна и по-важна в развитието на моторите в MotoGP. Всичко започна в средата на миналото десетилетие, когато Дукати за първи път сложи крила на своите мотори.
С времето шефовете на кралския клас въведоха известни ограничения за развитието на аеродинамиката. Въпреки тях с всяка изминала година тя става все по-сложна и по-важна за представянето на всеки един мотор.
По думите на Милър аеродинамиката е най-евтиният начин един мотор да стане по-бърз, тъй като всичко друго е развивано много по-дълго време и вече няма с какво много да бъде подобрено. В същото време аеродинамиката има голям потенциал за развитие за петте производителя, които се състезават в момента в кралския клас.
„Това е основното. Отделихме години да развиваме електрониката, двигателя, гумите и други подобни, сега стигнехме до последното парче от пъзела. Видях цитат на един човек от Априлия, който каза, че аерото е най-евтиният начин моторът да се развие, не двигателят. Е, това е вярно. Не искаме да се връщаме и да развиваме наново един от тези двигатели в MotoGP, ще е щуро. Аерото е лесно приспособление, което се монтира на мотора. Но къде ще свърши това, докъде ще стигнем? Не знам“, обясни пилотът на КТМ.
Един от големите минуси на все по-агресивната аеродинамика в MotoGP е нейното негативно отражение върху състезанията. С развитието на аеродинамиката следването и изпреварванията стават все по-трудни, което прави добрата стартовата позиция много по-важна, отколкото в миналото.